هرمزگان رتبه 29 وقوع جرم در کشور/ 636 میلیارد تومان کالای قاچاق در شش ماهه نخست کشف شد



به مناسبت هفته ناجا،مراسم صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی هرمزگان با حضور استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه و فرمانده نیروی انتظامی استان برگزار شد.

«فریدون همتی»، استاندار هرمزگان روز یکشنبه در مراسم صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان  به مناسبت هفته ناجا افزود: آمار پایین وقوع جرم و ارتقای شاخص‌های امنیتی در هرمزگان نیز مرهون هوشمندی، فداکاری، ایثار  و برنامه ریزی نیروهای خدوم انتظامی است. همتی ادامه داد: امروز اگر می‌بینیم که عرصه پیشرفت، تلاش، عمران، آبادانی و سرمایه گذاری در سطوح خرد، متوسط و کلان در هرمزگان وجود دارد برای اینست که در این استان امنیت پایدار در همه نقاط داریم.استاندار افزود:امروز یک خانوار عشایری در دورترین نقطه استان هرمزگان در امنیت و آرامش بسر می‌برد که این امر بیانگر داشتن امنیت قابل قبول در جامعه است. وی گفت: در هر جامعه ای افرادی به دنبال دورزدن قانون، تخلف کردن و برهم زدن نظم و انضباط هستند که مردم از نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و مسوولان تامین امنیت هرمزگان انتظار دارند که با آن دسته افرادی که بسیار کم هستند برخورد قاطع و قانونی انجام گیرد تا آن‌ها فرصت پیدا نکنند نظم و امنیت جامعه را برهم بزنند.

ناجا  در تامین امنیت در همه مقوله‌ها سرآمد است

حجت الاسلام والمسلمین «محمد عبادی زاده»، نماینده ولی فقیه درهرمزگان  نیز با اشاره به اینکه امنیت یک مقوله معکبی و چند بعدی است، گفت: نیروی‌های انتظامی در تامین امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حتی تامین امنیت سلامت در شرایط کرونایی موفق عمل کرده‌اند.وی افزود: استان هرمزگان با احتساب جزایر ۱۴ گانه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرز ساحلی دارد که دشواری تامین امنتیت این استان را دوچندان کرده است.عبادی زاده اضافه کرد: همچنین به لحاظ ارتباطی که هرمزگان با استان‌های همجوار حنوب کرمان و سیستان و بلوچستان دارد برخی از مشکلاتی که در حوزه‌های امنیت اقتصادی و اجتماعی وجود دارد، سرریز استان می‌شود که این نیز کار امنیت را سخت‌تر می‌کند.

هرمزگان در رتبه ۲۹ استانی از لحاظ وقوع جرم قرار دارد

سردار «غلامرضا جعفری»،  فرمانده نیروی انتظامی استان، ضمن اشاره به کاهش محسوس جرائم خشن افزود:هرمزگان در رتبه ۲۹ بین استان‌های کشور از لحاظ وقوع جرم قرار دارد. وی گفت در شش ماهه امسال ۱۳ درصد انواع سرقت کشف شده و دستگیری مجرمین ۶ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه روزانه ۳ هزارو ۵۰۰ خدمت به مردم انجام می‌شود گفت: ۹۷ درصد مردم از خدمات رسانی از نیرو‌های انتظامی رضایت دارند. جعفری با اشاره به طرح خیبر و دستگیری ۴۲۷ نفر از ارازل افزود: در حوزه پلیس فتا نیز ۱۵ هزارو ۷۰۰ جرم شناسایی شده است. فرمانده نیروی انتظامی گفت: در حوزه پلیس امنیت اقتصادی ۶۳۶ میلیارد تومان کالای قاچاق در شش ماهه امسال کشف شده است که نسبت به پارسال ۶۵ درصد رشد داشته است.
 وی ضمن اشاره به متلاشی شدن ۲۸ باند قاچاق افزود: در این زمینه ۳ هزارو ۷۵۴ نفر دستگیر شده است که بیش از ۲ هزار خودرو از آن‌ها توقیف شده است.

جعفری گفت: به بیش از ۸ هزار پرونده خدمات مشاوره‌ای ارائه و از این تعداد بیش از ۶ هزار پرونده منجر به سازش شده است. فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه ۶۷۶ مرحله عملیات پاکسازی انجام شده است افزود: بیش از هزار میلیارتومان به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر ضربه وارد شده است که در این زمینه بیش از ۷۰ تن مواد مخدر کشف شده است. وی با اشاره به کمک ۱۵۰ دستگاه کولر به مردم بشاگرد گفت: در طرح مومنانه بیش از هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شده است.سردار جعفری در خصوص امدادرسانی حوزه سلامت افزود: ۱۹ هزار انواع خدمات در زمینه مقابله با کرونا به مردم ارایه شده است که ۵۴۸ بیمار کرونایی در بیمارستان نیروی انتظامی از اول همه گیری ویروس کرونا بستری شده است. فرمانده نیروی انتظامی ضمن اشاره به ۱۴۲ شهید بومی هرمزگان گفت: این نیرو همچنین ۲۴۵ جانباز بومی دارد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها