رقابت آموزش مجازی در کشورهای حوزه خلیج فارس

هوش مصنوعی به کمک دانش آموزان اماراتی می‌آید


نویسنده: سامیه طهورنیان

فضای آموزشی با هوش مصنوعی در 196 مدرسه دوبی، شارجه، عجمان، ام القوین، راس الخیمه و فجیره به صورت مرحله ای تا دسامبر سال 2020 راه اندازی می شود.وزارت آموزش و پرورش امارات اعلام كرد كه فضای آموزشی مجازی يادگيري ديجيتال با بهره گيري از هوش مصنوعي در تمام مدارس دولتي امارات اجرا خواهد شد. پلت فرم « Alef» به وزارت آموزش و پروش این کشور برای انطباق بیشتر با وضعیت همه گیری و قرنطینه در زمان کرونا، کمک خواهد کرد.

 خوش بینی اماراتی ها به آموزش مجازی

به گزارش سرویس خلیج فارس صبح ساحل و به نقل از «خلیج تایمز»، مسئولان این وزارت خانه به رسانه ها گفته اند که قرار  است چالش های پیش روی یادگیری از راه دور را به فرصت های امیدوار کننده  و پیش تاز درکشورشان بدل کنند.این فضای آموزشی مجازی برای آموزش بیش از 40،000 دانش آموز در کلاس 5 تا 9 و در شش موضوع اصلی درسی شامل؛ عربی، ریاضیات، علوم، مطالعات اسلامی، مطالعات اجتماعی و انگلیسی استفاده خواهد شد. دانش آموزان کلاس های 10 تا 12 نیز  سال آینده شامل این برنامه آمورشی می شوند.«عبدالرحمن آل حمادی» ، معاون وزیر آموزش و پرورش امارات در این رابطه گفت:«این کشور برای خود یک بنیان «اکوسیستم یادگیری مجازی بسیار انعطاف پذیر» ایجاد می کند.

گفتنی است که در دهه گذشته وزير آموزش وجوانان امارات متحده عربي، سياستي را اتخاذ نموده است كه طي 20سال آينده سيستم آموزشي امارات متحده عربي توسعه مناسب و مدرنی یابد.

 رقابت برای آموزش مجازی در حوزه خلیج فارس

سياست اصلي وزارت آموزش و جوانان، کسب اطمينان از توسعه روش‌ها و برنامه‌هايي است كه منطبق بر آخرين استانداردهاي بين المللي بوده  و فناوری و اطلاعات در کليه سطوح آموزشي تمرکز دارند. به عنوان مثال ، فراهم سازي 1 كامپيوتر براي هر10 كودك در مراکز پيش دبستاني، هر 5 دانش‌آموز در مدارس ابتدايي، هر 2 دانش آموز در مدارس متوسطه و يك كامپيوتر براي هر دانشجو در دانشگاهها از جمله دستاوردهاي اجراي اين سياست اصلي است. حال با همه گیری کرونا در جهان ، امارات متحده عربی از نخستین کشورهایی بود که تمامی مراکز آموزشی خود را پیش از موعد تعطیل کرد و به آموزش از راه دور اکتفا کرد. از سویی زیر ساخت های مناسب پیش از کرونا این امکان را به دانش آموزان داد که در ایام قرنطینه و از راه دور بتوانند آموزش ببینند.

حال با شروع سال تحصیلی جدید امارات ازجمله کشورهایی است که می خواهد همچون رقبای خود در شورای همکاری خلیج فارس خود مدارس کشورش را بازگشایی کند. به نظر میرسد زیرساخت های هوش مصنوعی امارات از همتای عربی خود یعنی عمان پیش رفته تر است. در نتیجه دانش آموزان به راحتی می توانند به سایر اطلاعات مرتبط دسترسی ویژه ای داشته باشند. هنوز جزییات کافی اززیر ساخت این فضای آموزشی مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی منتشر نشده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها