ارسال پیامک به مالکان خانه‌های خالی چالش یا حل مسئله سکونت؟



معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در کل کشور یک و نیم میلیون پیامک در مرحله اول برای مالکانی که بیش از یک واحد مسکونی خالی و یا مشکوک به خالی دارند ارسال شده و  مشکل خاصی در این زمینه مطرح نشده است.

به گزارش صبح ساحل، «محمود محمودزاده»، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از ارسال پیامک طی دو مرحله به مالکان واحدهای خالی از سکنه خبر داد و گفت:در مرحله اول به ۹۲ هزار مالک و در مرحله دوم به ۱۰۲ هزار مالک پیامک ارسال شده است.

سامانه املاک و اسکان از هرلحاظ مورد تایید است


به گفته‌ی محمودزاده، سامانه املاک و اسکان بر اساس مصوبه سال ۹۴ مجلس که تقاضا شده بود سامانه‌ای برای شناسایی خانه‌های خالی طراحی شود آماده شده است با این تفاوت که وزارت راه و شهرسازی چند گام جلوتر از اهداف مورد نظر در این سامانه گام برداشته است.

وی افزود: پیش از این تراکم و ظرفیتی که برای این سامانه طراحی شده بود ۲ تا ۳ و نیم میلیون خانوار بود اما وزارت راه و شهرسازی چندین برابر بیشتر برای این سامانه برنامه‌ریزی کرده است. این مقام مسئول در پایان گفت: ما به دنبال تسریع در تکمیل اطلاعات هستیم تا بتوانیم مسئله سکونت مردم را حل کنیم و این اطمینان را به مردم می دهیم که با ارسال پیامک و تعیین زمان برای عرضه ملک آن‌ها را دچار چالش نکنیم.

«محمد اسلامی»،  وزیر راه و شهرسازی ، پیش از این در شهریورماه گفته‌بود؛ هدف اصلی وزارت راه و شهرسازی از اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، مقابله با سوداگری در عرصه مسکن و تبدیل مسکن از یک کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی است تا بازار به سمت ثبات و آرامش حرکت کند.  وی افزود: اگر صاحبخانه‌ها بتوانند اجاره ملک دوم و سوم خود را اثبات کنند، از دادن مالیات معاف خواهند بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها