بیش از ۶ هزار تخت اقامتی در قشم فعال شد



معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد گفت: با توجه به الزام هتل ها و دیگر مراکز اقامتی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مبارزه با کرونا هم اکنون بیش از ۶ هزار تخت اقامتی برای ارائه خدمات به گردشگران آماده شده است.

به گزارش صبح ساحل، مرتضی شیخ زاده دوشنبه  گفت: هم اکنون بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ تخت در هتل‌ها ی قشم وجود دارد که به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکان استفاده از تمام آن‌ها وجود ندارد.

وی افزود: تا پایان سال یکهزار و 100 تخت به صنعت هتلینگ قشم اضافه می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ادامه داد ادامه داد: از خردادماه امسال و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی کمیته گردشگری ستاد ملی کرونا، هتل‌ها و خانه‌های بومگردی قشم پس از چهار ماه تعطیلی فعالیت خود را از سر گرفتند.

وی اظهار کرد: بازدیدهای بهداشتی مقطعی و دوره‌ای با همکاری اداره اماکن انتظامی و مرکز بهداشت قشم از این تاسیسات انجام می‌شود و تا کنون مشکل خاصی مشاهده نشده است.

کرونا ۵۰۰ میلیارد ریال به هتلداران قشم خسارت وارد کرد

شیخ‌زاده تصریح کرد: گردشگری قشم به دلیل همه‌گیری کرونا از ابتدای اسفندماه تعطیل شد و طبق اعلام جامعه هتلداران، افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به این بخش از گردشگری وارد شد.

وی افزود: جزیره قشم در ایام نوروز حدود یک میلیون گردشگر را از دست داد که این حجم با توجه به سایر فصل‌ها در قشم از اهمیت زیادی برخوردار بود.

وی ادامه داد: واحدهای خسارت دیده توسط سازمان منطقه آزاد ارزیابی و به وزارتخانه‌های مربوطه برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اظهار کرد:  فعالان این صنعت توانستند تسهیلات کم بهره دریافت کنند و از بخشودگی آب‌بهای سازمان نیز بهره‌مند شوند.

وی از فعالیت ۶۶ اقامتگاه بومگردی در قشم خبرداد و افزود: ۱۱ اقامتگاه بومگردی دیگر نیز در حال ساخت است که تا پایان سال به بهره‌برداری میرسد.

شیخ زاده ادامه داد: ظرفیت فعلی بومگردی قشم ۲ هزار و ۵۰۰ تخت است که با تکمیل طرح‌های مذکور به ۲ هزار و ۸۰۰ تخت می‌رسد.

وی  گفت: ۲ ماه قبل ضوابط این مراکز بازنگری و ابلاغ شد که بر اساس آن ۸۰ درصد از اقامتگاه‌های بومگردی قشم از گواهینامه استاندارد برخوردار شدند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها