مشکلی در تامین آرد وجود ندارد



مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: امروز در کشور کمبود آرد و گندم، وجود ندارد و از مردم تقاضا کرد تا از نانوایی‌هایی که دارای پروانه فعالیت، جواز کسب و پروانه بهداشت تضمین شده دارند، خرید کنند.

به گزارش صبح ساحل، « یزدان سیف » افزود: حدود ۹۰ هزار نانوایی بوسیله ۴۰۰ کارخانه تولید آرد که ماهیانه ۹۰۰ هزار تن، گندم را تبدیل به آرد می‌کنند، بوسیله شبکه حمل و نقلی منسجم و برنامه ریزی شده در دهه اول، دوم و سوم  هر ماه آرد دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات دیده شده برخی از نانوایی‌ها که پروانه کسب نداشته و اجازه فعالیت هم ندارند و آرد مورد نیاز خود را بوسیله شبکه غیر رسمی تامین ‌کرده اند و با کمبود آرد روبرو شده اند و موجب سوء استفاده برای رسانه‌های ضد انقلاب را فراهم کرده‌اند.

سیف در مورد نانوایی‌های آزادپز گفت: نانوایی آزادپز دیگر در کشور وجود ندارد، همه نانوایی‌ها به دو مدل یارانه‌ای یک و دو، از دولت آرد دریافت می‌کنند که در نوع اول به شکل کاملا دولتی و به قیمت هر کیلو ۶۶۵ تومان و نوع دوم که به شیوه آزاد آرد دریافت می‌کنند.

وی افزود: سالیانه در نیمه دوم سال، به دلیل این که روزها کوتاه می‌شود و تعطیلی خیلی از ادارات و فضاهای کاری توام با یکدیگر می‌شود، شاهد شلوغی و ازدحام متقاضیان نان در نانوایی‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: علت دیگری که امکان دارد نانوایی، نان کمتری پخت کند این است که بعضی نانوایی‌ها به جای هشت ساعت کار ۶ ساعت فعالیت می‌کنند.

سیف اضافه کرد: هیچ نقطه‌ای از کشور، نه امروز و نیز در گذشته و حتی در آینده هم هیچ مشکلی در تهیه آرد و نان نداریم ضمن اینکه میزان ذخایر راهبردی کشور هم بی نظیر است.

وی گفت: یکی از نانوایی‌ها در استان البرز که مرتکب تخلف هم شده، فیلمی از واحد صنفی خود را برای یکی از شبکه‌های فارسی زبان خارجی فرستاده که این فیلم کاملا دروغ بوده و بعد از بررسی‌ها، مشخص شد این نانوایی تخلفات گسترده‌ای داشته که اکنون در حال رسیدگی بوسیله مراجع ذیربط هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی چندی پیش گفته بود، تولید امسال گندم بسیار خوب است و دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان ندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تأمین ذخایر راهبردی امسال حدود دو میلیون تن گندم وارد می‌کند.

لازم به ذکر است که رئیس اتحادیه نانوایان سنتی هم صبح امروز با گلایه از مسئولان در خصوص عدم تصمیم گیری برای قیمت نان گفته‌بود: با توجه به افزایش کرایه حمل، قیمت خمیر مایه، و افزایش ۴۰۰ هزارتومانی هزینه‌های روزانه هر نانوایی، هنوز برای نان تصمیم گیری نشده است.

 «بیژن نوروز مقدم»، در خصوص وضعیت تأمین آرد و قیمت نان گفت: در یک ماه گذشته تأمین ارز به دلیل مسئله حمل‌ونقل با مشکلاتی روبه رو شد زیرا یک شرکت حمل‌ونقل ریلی به دنبال افزایش قیمت کرایه حمل بوده و با تأخیر آرد را حمل می‌کرد.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت کرایه حمل، حقوق کارگر و هزینه‌های آب و و برق  متأسفانه نانوایان یک سال است که قیمت‌های خود را تغییر نداده و با نرخ سابق نان را به‌دست مردم می‌دهند.این درحالی است که قرار بود به محض افزایش هزینه نانوایان در قیمت نان تجدید نظر شود ولی هنوز منتظر نظر مسئولان هستیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها