بیش از یک‌هزار میلیارد ریال برای آزادی زندانیان هرمزگان نیاز است



مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان گفت: هم اکنون ۷۵ مددجوی مالی و مهریه در زندان‌های استان زندانی هستند که برای آزادی آن‌ها به یک هزار و ۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش صبح ساحل، احمد مرادی نژاد روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: هم اکنون ۵۶ نفر به علت محکومیت مالی و ۱۹نفر نیز به علت مهریه در زندان‌های هرمزگان بسر می‌برند.

وی بیان داشت: اکنون مددجوی زندانی به علت دیه در زندان‌های هرمزگان به صفر رسیده و تا مردادماه امسال نیز زندانی مهریه نداشتیم.

این مسوول ستاددیه درهرمزگان اظهارداشت: از ابتدای سالجاری تا امروز ۲۹ مهرماه ۹۹، با حمایت وهمراهی مردم خیر و ستاد دیه ۹۳ زندانی جرایم غیرعمد مالی با بدهی ۶۳۲ میلیارد و ۳۶۳ میلیون ریال از زندان‌ استان آزاد شدند.

مرادی نژاد ابرازداشت: البته ۲۹۳میلیارد ریال از این میزان بدهی را یعنی حدود ۵۰ درصد شاکیان گذشت کردند.

وی گفت: ۱۲ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال از این میزان بدهی نیز از محل کمک ستاد دیه کشور و بنیاد مستضعفان، ۱۶ میلیاردریال نیز نقدینگی خود مددجویان و۵۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض از محل منابع استانی ستاد دیه بوده است.

مدیرعامل ستاددیه هرمزگان اظهارداشت: مابقی بدهی این زندانیان نیز از محل تسهیلات بانکی و کمک افراد خیر پرداخت شده است.

وی، با اشاره به اینکه ۹۱ نفر از زندانیان آزاد شده مرد و ۲ نفر زن بودند، گفت: این تعداد شامل ۴۳ نفر مهریه، ۳۳ مالی، ۱۱ دیه و ۶ نفقه بودند.

ستاد دیه هرمزگان از آغاز شروع به فعالیت خود (سال ۱۳۸۱) تا پایان سال ۱۳۹۸ با کمک‌های خیران توانسته سه هزار و ۸۸  زندانی تحت حمایت را با بدهی افزون بر ۲ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال را از زندان‌های استان آزاد و به آغوش پر مهر خانواده هایشان بازگرداند.

ستاد دیه هرمزگان آماده دریافت کمک‌های نقدی خیران از طریق تلفن همراه و شماره گیری کد پیامکی *۷۸۰*۷۷۷۷۰۷۶# و یا شماره حساب ۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۶۷۰۶ بانک ملی است.

دیه، چک، مهریه و نفقه از مهم‌ترین جرایم غیرعمد مالی زندانیان هرمزگان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها