زمان توزیع انسولین‌هاى قلمى در هرمزگان اعلام شد



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با پیگیرى‌هاى صورت گرفته، انسولین نوورپید تا هفته آینده در داروخانه‌هاى منتخب که اعلام خواهد شد، توزیع می‌شود و انسولین لانتوس نیز تا دو هفته آینده توزیع خواهد شد.

 

به گزارش صبح ساحل، مدتى است بیماران دیابتی که وابسته به انسولین هستند، با کمبود انسولین مواجه هستند و چند روزى است که انسولین در بازار کشور و استان وجود ندارد و مشکلات بسیار زیادى را براى این افراد به وجود آورده است.

در این رابطه سخنگوى دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان گفت: با توجه به شرایط موجود و تحریم‌ها، انسولین نوورپید و لانتوس که به آن انسولین خارجى هم گفته می‌شود در کل کشور و نیز استان هرمزگان، به راحتى یافت نمی‌شود.

دکتر فاطمه نوروزیان ادامه داد: ما توصیه می‌کنیم تا حل شدن مشکل خرید و توزیع این نوع انسولین در بازار، این بیماران" زیر نظر پزشک معالج " دوز معادل این انسولین‌ها را به انسولین‌هاى داخلى یعنى انسولین رگولار و ان پى اچ، تغییر دهند.

وى اظهار کرد: متاسفانه این مساله نگرانی‌های زیادى را براى این بیماران و خانواده‌هایشان به وجود آورده است اما در حال حاضر تنها راه جهت جلوگیرى از عوارض دیابت براى این بیماران، استفاده از انسولین‌هاى داخلى که در داروخانه‌ها به راحتى تهیه می‌شود، است.

دکتر نوروزیان تصریح کرد: با پیگیرى‌هاى صورت گرفته، انسولین نوورپید تا هفته آینده در داروخانه‌هاى منتخب که اعلام خواهد شد، توزیع می‌شود و انسولین لانتوس نیز تا دو هفته آینده توزیع خواهد شد.

ور در ادامه تاکید کرد: از بیماران دیابتی تقاضا داریم تا رفع این مشکل، از داروخانه‌هاى استان نسبت به تهیه دو نوع انسولین داخلى گفته شده، اقدام نمایند.

مدت‌ها است که اکثر بیماران دیابتی، از انسولین‌هاى خارجى استفاده می‌کنند چرا که عوارض کمترى داشته و استفاده بسیار راحت‌ترى بویژه در کودکان نیز دارد و تغییر نوع انسولین براى این بیماران عوارضی را در پى خواهد داشت.

از این رو با توجه به شیوع کرونا و پر خطر بودن گروه بیماران دیابت از نظر ابتلا به این بیماری، امیدواریم با پیگیرى‌هاى صورت گرفته هرچه سریع‌تر این نوع انسولین‌ها توزیع شود تا استرس کمبود انسولین بر اضطراب ناشى از بیمارى کرونا در بیماران دیابتی، افزوده نشود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها