AFC با ارجاع پرونده آل‌کثیر به کمیته استیناف موافقت کرد



باشگاه پرسپولیس اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا موافق کرده پرونده مهاجم این تیم در کمیته استیناف بررسی شود.

به گزارش صبح ساحل و بنا بر اعلام «علیرضا قدیر»، مسئول امور حقوقی باشگاه پرسپوليس، کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای، پذیرش درخواست پرسپولیس برای ارجاع پرونده محرومیت «عیسی آل‌کثیر» را به کمیته استیناف AFC، اعلام کرد. به این ترتیب، باشگاه پرسپولیس باید لایحه خود را در اعتراض به رای صادره تا پایان هفته به این کنفدراسیون ارسال کند.

«عیسی آل‌کثیر» به دلیل خوشحالی پس از گلش به پاختاکور ازبکستان، توسط کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا به اتهام حرکت نژادپرستانه  ۶ ماه از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد.

 

 

در اطلاعیه‌ای که در 12 مهرماه در سایت AFC‌در این خصوص صادر کرده، آمده است:
«کمیته انضباطی و اخلاقی کنفدراسیون فوتبال آسیا، عیسی آل کثیر از تیم پرسپولیس را به دلیل نقص ماده 58.1 قانون انضباطی کنفدراسیون از شرکت در هر نوع فعالیت مربوط به فوتبال به مدت 6 ماه منع کرده است و این محرومیت بلافاصله اجرا می‌شود.

همچنین این بازیکن 10 هزار دلار نیز جریمه نقدی را باید پرداخت کند. دلیل این محرومیت حرکات تبعیض آمیز در جریان بازی لیگ قهرمانان مقابل پاختاکور در تاریخ 30 سپتامبر 2020 است.» کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین در آخر اطلاعیه‌اش به ماده ای که با استناد به آن آل کثیر محروم شده است، اشاره کرد: «ماده 58.1 قانون انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گوید کسی که با استفاده از سخنان تحقیرآمیز، تبعیض آمیز یا تحقیر آمیز یا اقدامات مربوط به نژاد، رنگ پوست، جنسیت، ناتوانی، زبان، سن، شکل ظاهری، مذهب، عقاید سیاسی، ثروت، تولد، حیثیت شخص یا گروهی از افراد را مورد خدشه قرار بدهد باید محکوم شود».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها