آغاز اجرای طرح غربالگری در زندان‌های هرمزگان



رییس کل دادگستری استان هرمزگان با اعلام آغاز طرح بزرگ غربالگری در زندان‌های هرمزگان از حضور قضات در ندامتگاه‌های استان برای شناسایی زندانیان حائز شرایط آزادی خبر داد.
 
به گزارش صبح ساحل،  علی صالحی رییس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان برگزاری نشست فصلی رؤسای دادگستری و دادستان‌های استان ضمن تقدیر از عملکرد هر یک از مسئولین حوزه‌های قضایی که با وجود کمبود‌ها، رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده اند اظهار داشت: تحول دستگاه قضایی و رسیدگی به موقع و دقیق به مطالبات مردم موجب جلب اعتماد عمومی به عنوان سرمایه‌ای اجتماعی برای دستگاه قضایی شده است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان هرمزگان ابراز داشت: همه پرونده‌ها در هرمزگان به روز می‌باشند و تلاش همکاران ما این است تا در کوتاهترین زمان ممکن و با نهایت دقت به این پرونده‌ها رسیدگی نمایند و با ارتقای عملکرد‌ها نقش مطلوبی در اجرای شاخص‌های ابلاغی داشته باشند.

وی همچنین از آغاز طرح بزرگ غربالگری در زندان‌های استان خبر داد و اظهار داشت: با اجرای این طرح، قضات برجسته با حضور در زندان‌های سطح استان با تک تک زندانیان به صورت چهره به چهره ملاقات می‌کنند و با بررسی دقیق و خارج از نوبت پرونده‌ها و شنیدن اظهارات مددجویان در صورتی که این افراد مشمول عفو، تخفیف مجازات و ارفاق باشند، پرونده آن‌ها را جهت انجام مراحل قانونی برای آزادی از زندان، تکمیل و تصمیمات لازم را اتخاذ می‌نمایند.

علی صالحی بار دیگر با تأکید بر حمایت دادگستری کل استان هرمزگان از تولید و اشتغال اظهار داشت: کارخانجات، کارگاه‌ها به هیچ وجه نباید به علت بدهی تعطیل باشند و در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هیچ واحد تولیدی حتی برای یک ثانیه هم نباید بسته شود.

وی ضمن اشاره به دستاورد‌های دادگستری کل استان هرمزگان در احقاق حقوق عامه افزود: اجازه تضییع حق مردم را در هیچ نقطه‌ای از استان هرمزگان نخواهیم داد و دستگاه قضایی مقابله با هر نوع تعدی به یک وجب زمین و حتی یک شاخه درخت را با حساسیت و جدیت دنبال خواهد کرد.

شایان ذکر است، بهره گیری از ظرفیت دیده بان مردمی در پیشگیری از وقوع جرم، استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین و اهتمام به بازدید‌های مستمر توسط قضات از زندان‌های سطح استان از دیگر توصیه‌های مورد تأکید رییس کل دادگستری به رؤسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌ها بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها