برخورد با گران‌فروشی تخم مرغ/حداکثر سود هزینه‌های توزیع لحاظ شد



معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان گفت: در قیمت های اعلامی تخم مرغ حداکثر سود هزینه های توزیع در آن لحاظ شده است.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، عبدالرضا پیروی منش صبح امروز(۳۰ مهرماه) در نشست تنظیم بازار استان هرمزگان، اظهار کرد: در پی افزایش قیمت تخم مرغ و تشدید نظارت بر فروش این کالا در بازار استان، پرونده تخلف گران فروشی در این حوزه به میزان ۱۹۶ میلیون ریال توسط بازرسان این سازمان تشکیل و جهت صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

وی تصریح کرد: بنا به آخرین نشست کارگروه تنظیم بازار کشور با انجمن صنفی تولید کنندگان تخم مرغ شناسنامه دار ایران، حداکثر قیمت تخم مرغ شناسنامه دار به شرح ذیل اعلام که بر این اساس، تخم مرغ بسته بندی ۳۰ عددی با حداکثر قیمت مصرف کننده ۳۱۰ هزار ریال، تخم مرغ بسته بندی ۲۰ عددی با حداکثر قیمت مصرف کننده ۲۲۰ هزار ریال، تخم مرغ بسته بندی ۱۵ عددی با حداکثر قیمت مصرف کننده ۱۸۰ هزار ریال، تخم مرغ بسته بندی ۹ عددی با حداکثر قیمت مصرف کننده ۱۱۰ هزار ریال، تخم مرغ بسته بندی ۶ عددی با حداکثر قیمت مصرف کننده ۷۰ هزار ریال تعیین شد.

پیروی منش بیان کرد: قیمت های اعلامی برای مصرف کنندگان است که حداکثر سود هزینه های توزیع نیز در آن لحاظ شده است.

تخم‌مرغ به عنوان یکی از آخرین پناهگاه‌های اقشار کم بضاعت برای تامین پروتئین، این روزها با جهش قیمت مواجه شده است. به طوری که در ماههای گذشته، نرخ آن از حدود شانه ای ۲۰ هزار تومان به ۳۸ هزار تومان رسید. این در حالی است که تخم‌مرغ از جمله کالاهایی است که ۷۰ درصد نهاده‌های آن یعنی خوراک مرغ از خارج و با ارز دولتی وارد می‌شود.

منتشر شده: 1
حامد
۳۰ مهر ۱۳۹۹
اگه راست میگن بیان با این قیمت توزیع کنن رفتم چند تا مغازه تخم مرغ که نه انگار تخم کفتر کمتر از ۳۵ شانه ای نیست تازه غیر بسته بندی
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها