۲۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق محروم کشور ساخته می شود



امیریان از برنامه ریزی سپاه با مشارکت بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق محروم کشور خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، پدرام امیریان در مورد طرح های محرومیت زدایی سپاه گفت: طرح های عمرانی محرومیت زدایی سپاه عمدتا در مناطق صعب العبور کشور اجرا می شود که از امکانات کمی برخوردار هستند.

مسئول کنترل پروژه دفتر فنی مهندسی قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه افزود: اقدامات عمرانی سپاه در این مناطق در عرصه های مختلف آب رسانی، کشاورزی، ایجاد اشتغال، فراهم کردن زیرساخت های مختلف اقتصادی و عمرانی است. یکی از مهمترین طرح هایی که در حال حاضر در حال اجرا است با مشارکت کمیته امداد امام خمینی و ستاد اجرایی فرمان امام است که 10 هزار و 600 واحد مسکن با عنوان مسکن مددجویی در 14 استان کشور ساخته می شود.

وی اظهار کرد: فاز اول این طرح با 4 هزار و 100 واحد آغاز شد که این واحدها در 6 استان تکمیل و در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار گرفت.

امیریان اظهار کرد: فاز دوم طرح مسکن مددجویی با 6 هزار و 500 واحد مسکن آغاز شده که تا این لحظه 4 هزار و 600 واحد آن به اتمام رسیده است و باقی مانده واحدهای مسکونی تا پایان سال تکمیل و در اختیار مددجویان قرار می گیرد که در مجموع 10 هزار و 600 واحد در  فاز اول و دوم تکمیل و در اختیار محرومان قرار می گیرد.

وی در مورد تجهیز این منازل تصریح کرد: موکت، کابینت و فاز لوله کشی گاز تا درب منزل برای این منازل انجام می شود. در فاز اول این طرح در 6 استان گیلان، ایلام، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است و در فاز دوم این استان ها به 14 استان تبدیل شدند و علاوه بر 6 استان فاز اول کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، مازندران و کرمان به آن اضافه شدند.

مسئول کنترل پروژه دفتر فنی مهندسی قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه گفت: طرح اولیه برای ساخت مسکن مددجویی با مشارکت بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای مسئول در این امر اجرا می شود تا بتوانیم زمینه ساخت 200 هزار واحد مسکونی در مناطق محرم کشور را برنامه ریزی و اجرا کنیم که در این طرح بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی اعلام آمادگی کردند. اولویت ساخت مسکن در طرح های محرومیت زدایی سپاه در مناطق صعب العبور و برای افرادی که در آن مناطق از بضاعت کمی برخوردارند است.

 

منبع:شبستان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها