چگونه دلار به 10 هزار تومان می رسد؟



"قیمت دلار ممکن است تا ۱۰ هزار تومان ریزش داشته باشد". این پیش بینی بسیاری از تحلیلگران بازار سرمایه و فعال بازار ارز است. رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق نیز را تایید این موضوع، گفت: اگر بازیگران اصلی ارز در بازارهای خارج از کشور یعنی در بازارهای هرات، امارات، سلیمانیه حدسشان به یقین تبدیل شود که مذاکرات انجام شده برای آزاد سازی پول های بلوکه شده در ایران به مرحله اجرا می رسد و یا اینکه روند عرضه ارز در سامانه نیما به همین روند افزایشی ادامه می یابد و یا سایر مسائل از جمله گشایش اعتبارات در چین عملیاتی می شود و یا اینکه بایدن در انتخابات آمریکا پیروز شود دفعتا نرخ ارز خواهد ریخت.
به گزارش صبح ساحل، یحیی آل اسحاق، افزود: در مجموع باید بگویم که نرخ ارز به مراتب کمتر از نرخ فعلی است بنابراین این وضعیت به دلیل غیر واقعی بودن شکننده است. در حال حاضر نرخ ارز با حباب همراه است و نرخ واقعی ارز حدود ۱۰ هزار تومان است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق افزود: رقمی که من برای نرخ واقعی ارز اعلام می کنم بستگی به شرایط دارد یعنی اگر عرضه و تقاضای واقعی کشور ملاک نرخ ارز باشد و بازار کاذب و جو روانی بر بازار ارز حاکم نباشد آنگاه می توان گفت که نرخ واقعی ارز حدود ۱۰ هزار تومان است.

بسیاری از فعالان بازار ارز معتقدند اقداماتی چون افزایش سقف خرید در بازار متشکل ارزی، عرضه روزانه ۵۰ میلیون دلار در لین بازار، سفر رئیس کل بانک مرکزی کشور به عراق برای آزادسازی منابع، شنیده شدن اخبار مثبت درباره آزادسازی منابع کشور در کره جنوبی و افزایش ساعت کاری در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی را سینگال‌های مثبتی به بازار ارز منتقل کرده است. به همین علل پیش بینی شده در روزهای آینده بازار روند کاهشی پیدا کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها