مسئولان فکری به حال کارخانه پودرماهی کنند/کاربری سوزا را به گردشگری تغییر دهید



امام جمعه اهل سنت سوزا در مراسم تشییع پیکر 4 کارگر جوان اهل سوزا در قشم که در پی بروز حادثه در کارخانه پودر ماهی صبا مجد جان خود را از دست دادند، از وعده های عملی نشده مسئولان در خصوص ساماندهی کارخانه پودر ماهی سوزا گلایه کرد.

به گزارش صبح ساحل، امام جمعه اهل‌سنت سوزا در مراسم تشییع پیکر 4 کارگر اهل سوزا با بیان اینکه کارخانه پودرماهی در سوزا مصائب فراوانی برای مردم داشته است، اضافه کرد: تاکنون 7 جوان در این کارخانه جان خود را از دست داده‌اند و وقت آن است که مسؤولان فکری برای این کارخانه کنند.

شیخ احمد سلامی افزود: این کارخانه مصائب فراوانی برای مردم ما داشته و حتی حق نفس کشیدن را نیز از ما گرفته است. از مسؤولان می‌خواهیم که فکری برای این کارخانه کنند چرا که بارها وعده‌هایی از جانب مسؤولان داده شده اما عملی ندیده‌ایم.

وی با بیان این که ظرفیت اصلی توسعه و پیشرفت سوزا، گردشگری است، خاطرنشان کرد: از سازمان منطقه آزاد قشم می‌خواهیم که با جابجایی این کارخانه به محلی جدید، کاربری منطقه سوزا را به گردشگری تغییر دهند.

شیخ اسلامی از اقدام به موقع دادستان قشم و نیروی انتظامی در پلمپ کارخانه پودرماهی پس از وقوع این حادثه تقدیر و تشکر کرد و عنوان داشت: قصور متوجه مالک و ناظران بر فعالیت این کارخانه است و باید با دقت ابعاد مختلف این حادثه بررسی و قاصران به اشد مجازات برسند.

وی با گلایه از نمایندگان استان، گفت: از نمایندگان استان انتظار داشتیم که برای کاهش فقدان غم وقوع این حادثه در جمع مردم ما حاضر می‌شدند اما نه پیامی دادند و نه در جمع ما حضور یافتند.

چهار کارگر جوان کارخانه تولید پودر ماهی در سوزا چهار روز پیش هنگام تخلیه دیگ ماهی، در معرض گاز ناشی از آن قرار گرفتند و دچار گازگرفتگی شدند. مشابه این حادثه سال 84 برای سه نفر دیگر رقم خورده بود. خردادماه 15 سال پیش، 3 جوان دیگر به علت گازگرفتگی دریکی از کارخانه‌های پودر ماهی در سوزا دچار خفگی شده بودند و جان دادند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها