۹۳ درصد از هرمزگانی‌ها برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کردند



سرپرست اداره کل ثبت احوال هرمزگان با اشاره به سرعت عمل این اداره در صدور کارت ملی گفت: تاکنون ۹۳ درصد از جمعیت واجد شرایط این استان برای دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام کرده‌اند.

به گزارش صبح ساحل، راشد رشیدی روز شنبه اظهارداشت: هم اکنون جمعیت هدف هرمزگان برای کارت هوشمند ملی یک میلیون و ۳۱۶ هزار  و ۴۶۱ نفر است که از این شمار یک میلیون و ۷۲۱ هزار و پنج نفر کارت خود را دریافت کرده‌اند.

وی، از هفت درصد باقیمانده جامعه هدف بدون کارت هوشمند ملی هرمزگان نیز خواستارشد هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت نام و دریافت کارت خود به ایستگاه های کاری ثبت احوال مراجعه کنند.

سرپرست اداره کل ثبت احوال هرمزگان یادآورشد: یک میلیون و ۲۲۶ هزار و ۲۵  در استان برای کارت هوشمند ملی درخواست داده‌اند که یک میلیون و ۴۷ هزار و ۶۰۶  مورد تحویل متقاضیان شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲۱ هزارو ۷۶۱ کارت هوشمند ملی درهرمزگان نیز آماده تحویل به جامعه هدف است.

رشیدی تصریح کرد: متقاضیان کارت هوشمند ملی می‌توانند به صورت اینترنتی پیش ثبت نام خود را درسایت www.ncr.ir ثبت کنند و پس از دریافت کد رهگیری و اخذ نوبت درمهلت مقرر به دفترهای پیشخوان و اداره‌های ثبت احوال، مراحل تکمیلی ثبت نام را انجام دهند.

این مسوول اظهارداشت: متقاضیان کارت هوشمند ملی پس از دریافت پیامک، سریع برای تحویل کارت و فعال سازی آن به آدرس قید شده مراجعه نمایند.

وی، با اشاره به هزینه ۴۳۲ هزار ریالی برای مراحل ثبت و تحویل کارت ملی هوشمند گفت: افراد درصورت مراجعه نکردن و امحای کارت، باید مجدد نسبت به طی مراحل ثبت نام اقدام نموده که متحمل هزینه خواهند شد.

وی ابزارداشت: کارت هوشمند ملی از ابزارهای نوین دولت الکترونیک به شمار می‌رود که می‌تواند همه مسوولان را درجهت برنامه ریزی، تصمیم گیری و تصمیم سازی یاری کند.

کارت هوشمند ملی به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه ها شود.

فراهم شدن امکان امضای دیجیتال، شناسایی و تصدیق هویت افراد به شکلی مطمئن از مزایای چندمنظوره کارت هوشمند ملی است.

همچنین با پیاده سازی طرح کارت هوشمند ملی، این امکان فراهم می شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شود.

باتوجه به سیاست‌های عمومی مبنی بر دولت الکترونیک، سازمان ثبت احوال کشور با بهره گیری از تمام توان عملیاتی خود زمینه را برای صدورکارت های هوشمند برای افراد مشمول فراهم کرده است.

۲۳۰ ایستگاه کاری شامل ۸۰ اداره ثبت احوال و ۱۵۰ دفتر پیشخوان برای ثبت نام و صدور کارت هوشمند ملی درهرمزگان ایجاد شده است.

ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی برای افراد واجد شرایط بالای ۱۵ درهرمزگان از سال ۹۱ کلید خورد.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها