موج سوم کرونا در کيش؛ حضور پررنگ مسافران از علل صعودي بودن کرونااست



با آغاز فصل پاييز و حضور پررنگ مسافران در جزيره کيش، موج سوم بيماري کرونا در اين جزيره آغاز شده‌است وشيوع ويروس کرونا روند صعودي به خود گرفته است.

به گزارش صبح ساحل، به گفته ی سخنگوی شورای سلامت کیش، در اولین روز از مهر شمار فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در کیش تاکنون به ۱۵نفر رسیده‌بود. رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی باعث صعودی شدن روند شیوع ویروس کرونا میان کیشوندان و فشار بیشتر برروی کادر درمان جزیره خواهد شد. سفرخیز بودن کیش و ورود مسافران از نقاط مختلف کشور، ‌افزایش تعداد مبتلایان به کرونا را در این جزیره، صعودی می‌کند. بر همین اساس بود که با آغاز شیوع این ویروس در کشور و ابتلای ۵۰ نفر به کرونا در اسفندماه گذشته در کیش، تمامی پروازها به این جزیره ممنوع اعلام شد. اما با مساعد شدن شرایط بیماری کووید19، پروازها به جزیره بازگشایی شد و با آغاز فصل پاییز، موج سوم و شدیدتر شیوع ویروس کرونا از هفته های قبل شروع شده است. از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جزیره کیش ۲۴۸۹ مورد مثبت کووید ۱۹ در شناسایی شده که ۱۸ مورد منجر به فوت شده است. از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جزیره کیش ۲۴۸۹ مورد مثبت کووید ۱۹ در شناسایی شده که ۱۸ مورد منجر به فوت شده است.  
 ۷۵۳۶ مورد آزمایش کووید۱۹ انجام شده که بیانگر این است که به ازای هر ۵.۵ نفر از جمعیت کیش، یک آزمایش صورت گرفته که این آمار در استان هرمزگان به ازای هر ۲۴ نفر یک آزمایش است و در این زمینه کیش از میانگین استانی بسیار بالاتر است. میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در کیش ۷۲ صدم درصد از تعداد موارد مثبت و ۴.۵ نفر به ازای هر ۱۰ هزار نفر از جمعیت کیش است. هم اکنون ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند که دو نفر از آنها در ایزوله تنفسی بوده و حال یک نفر از آنها وخیم است.

تالارها، درصورت عدم توجه به پروتکل هاي بهداشتي پلمپ مي شوند

استاندار هرمزگان در پي موج سوم کرونا هشدار داد: مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری و شستن منظم دست ها حساسیت بسیار بیشتری داشته باشند چرا که تعداد مبتلایان به کرونا در استان رو به افزایش است. همتی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم حساسیت آنها نسبت به رعایت اصول بهداشتی در جهت پیشگیری از بیماری کرونا  به هیچ عنوان کم نشود و همچنان پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله، شستشوی منظم دست ها و ضدعفونی را رعایت کنند، چون به هر میزان توجه به این اصول کاهش یابد، شیوع این ویروس نیز افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: با توجه به بازگشایی تالارهای پذیرایی، تمامی مراسم ها در این تالارها باید با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی انجام شود و به چند مورد عدم رعایت طی روزهای اخیر در تالارها تذکر شدید داده شده و اگر بی توجهی و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ادامه داشته باشد، قطعاً تالارهای متخلف پلمپ خواهند شد.نماینده عالی دولت در هرمزگان تاکید کرد: دهیاران بر مراسم‌های عروسی در روستاها نظارت دقیق داشته باشند و در صورت هرگونه بی‌توجهی به اصول بهداشتی و حضور جمعیت زیاد در این مراسمات، از آن جلوگیری به عمل آورند و گزارش دهند تا اقدام قضایی لازم صورت گیرد و فرمانداران و بخشداران نیز باید به این امور در شهرستان‌ها و بخش‌ها توجه کافی داشته باشند.وی گفت: ترددها و مسافرت های غیرضروری در داخل استان از عوامل شیوع بیماری کرونا است و از مردم می‌خواهیم تا از هرگونه سفر غیرضروری از شهرها به روستاها و همچنین از روستاها به شهرها خودداری و پرهیز کنند.همتی افزود: تمامی نکاتی که از ابتدا برای پیشگیری از بیماری کرونا مطرح شده باید همچنان رعایت شود و افراد تا جایی که می‌توانند در خانه بمانند و در صورت ضرورت برای حضور در محل کار و مکان های عمومی باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی از سوی ارائه دهندگان خدمات و همچنین متقاضیان دریافت خدمات در تمامی محیط های اشتغال و فعالیت شامل ادارات، بازارها، پاساژها، اصناف، فروشگاه ها و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و سایر اماکن رعایت شود.

نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تجاری و خدماتی کیش تشديد مي شود

«رحمان سادات نجفی»،مدیرعامل جامعه بازاریان کیش از طرح نظارتی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تجاری و خدماتی کیش خبر داد و گفت: در راستای ایفای رسالت اجتماعی و اهتمام به حفظ و ارتقای سلامت اقشار مختلف جامعه همچنين  کیشوندان و گردشگرانی که جزیره زیبای کیش را بعنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌نمایند، جامعه بازاریان و بازرگانان کیش اقدامات پیشگیرانه مهمی را برای نظارت بر اجرای دقیق و کنترل اجرای پروتکل‌های بهداشتی با همدلی و همراهی سفیران جامعه و همکاری خوب فعالین اقتصادی کیش به‌صورت منظم و با جدیت در سطح این مراکز خرید و بازارهای جزیره به اجرا در آورده است. وی از مثبت ارزیابی نمودن طرح نظارتی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تجاری و خدماتی کیش خبر داد و افزود: هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه در جزیره، مراکز خرید و بازارهای کیش  نیز در جهت مقابله با ویروس کووید 19، خود را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمودند که خوشبختانه در حال حاضر این مراکز با نظارت‌های حداکثری جامعه و شورای سلامت کیش، موازین بهداشتی را به‌خوبی رعایت می‌کنند.

وی در ادامه به اقدامات خوب جامعه بازاریان و بازرگانان کیش برای مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: ما در جامعه بازاریان و بازرگانان سعی کردیم در طرح نظارتی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تجاری و خدماتی کیش برای مقابله با بیماری کرونا از سرمایه‌های اجتماعی جزیره استفاده کنیم و مطمئنا هم در هفته‌های آینده نیز نیروهای بیشتری را نیز به این طرح اضافه خواهیم کرد که در ادامه این روند تنها مشکل پیش روی ما در این طرح نظارتی، نداشتن قرارداد لازم برای استفاده از این نیروهای داوطلب و از خودگذشته است که با توجه به اینکه جامعه در حال حاضر با این نیروهای داوطلب قراردادی ندارد، برای همین نمی‌توانیم از نظر مالی آنها را ساپورت کنیم که در هر صورت متاسفانه شرایط در همه نهادهای نظارتی شرایط مطلوبی نیست و همگی دچار کمبود نیرو و منابع هستند و به سختی مدیریت می‌شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها