ریزش ادامه‌دار شاخص بورس/بازارسهام بعداز انتخابات آمريکا صعودي مي شود؟



سقوط شاخص کل بورس تهران امروز هم ادامه پیدا کرد و به رقم یک میلیون و ۳۷۴ هزار واحد رسید.بازار سهام چندين روز است که روند نزولي به خود گرفته است، برخي سهامداران معتقد هستند بعداز انتخابات آمريکا، شاخص بورس روند صعودي طي مي کند.

به گزارش صبح ساحل، شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات امروز 38 هزار و 298 واحد افت کرد. شاخص هم‌وزن هم با افت چهار هزار و 762 واحدی همراه شد.ارزش معاملات این بازار در روز جاری حدود 3400 میلیارد تومان بود. «فولاد»، «فملی» و «شپنا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. شاخص فرابورس هم 294 واحد افت کرد که ارزش معاملات در این بازار 12500 میلیارد تومان بود.

photo_2020-10-24_14-32-58

 پیش‌بینی بورس آبان ماه 99 

هنوز روند بازار سهام بعد از دوره اصلاح قیمتی سهم‌ها به تعادل نرسیده بود که انتخابات آمریکا جو هیجانی منفی در بازار سهام به وجود آورد و به نظر می‌رسد تا تکلیف انتخابات آمریکا مشخص نشود روند بازار سهام نزولي خواهد بود.

برخي از کارشناسان بازار سهام در رابطه با فاکتورهای رشد بازار سهام معتقد هستند؛ فعلا سهامداران منتظر مشخص شدن تکلیف در فاکتور هستند که اولی انتخابات آمریکا و دومی شایعات در رابطه با افزایش سود بانکی است و همین موضوعات باعث عقب‌نشینی سهامداران بزرگ و خرد بازار سهام شده است.  اگر بعد از انتخابات آمریکا روند بازار سهام مثبت باشد منابعی که از بازار سهام به دلیل بی‌اعتمادی و خارج شده بود به بازار بازمی‌گردد و با تزریق منابع روند بازار سهام رشد خواهد کرد. روند بازار سهام تا قبل از انتخابات آمریکا نوسانی خواهد بود و بعد از انتخابات نیز بستگی به شرایط دارد.  بازار سهام تا حد زیادی افت کرده است و حتی اگر سناریوهای بدبینانه در رابطه با انتخابات آمریکا و افزایش سود بانکی نیز اتفاق بیفتد شاخص بازار ریزش زیادی نخواهد کرد و اخبار بد تاثیر زیادی بر بازار سهام ندارد. نمی‌شود گفت در صورت محقق شدن سناریوهای بدبینانه شاخص تا کجا ریزش خواهد کرد اما به نظرم ریزش شاخص زیاد نخواهد بود و بازار سهام افت خود را انجام داده است.

منبع: تجارت نيوز_ اقتصاد نيوز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها