مدیرکل تعاون و کار هرمزگان:

خيريه ها در صورت ثبت اطلاعات پرداخت های حمایتی، از ماليات معاف مي شوند



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: ثبت دقیق اطلاعات پرداخت‌های حمایتی مبنای دریافت معافیت مالیاتی خیریه‌ها خواهد بود و به این ترتیب شفافیت در پرداخت‌های حمایتی این موسسات ممکن خواهد شد.
به گزارش صبح ساحل، "هادی ابراهیمی"، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این خصوص گفت: بر اساس بند (ح) تبصره 17 قانون بودجه سال 1399 کشور، تمامی دستگاه‌های موضوع ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می‌کنند، مکلفند همه حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی تنها از طریق حواله‌های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند.وی اضافه کرد: موسسات خیریه و خصوصی باید اطلاعات پرداخت های حمایتی خود را از طریق حواله های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند و با ثبت این اطلاعات از معافیت مالیاتی عملکرد سال 99 برخوردار می شوند.
ابراهیمی با بیان اینکه موسسات خیریه در تمامی کشورها از ارکان بخش رفاه اجتماعی به شمار می‌روند، افزود: با این وجود، در صورت نبود نظارت مناسب و دقیق، امکان استفاده از عنوان خیریه برای پولشویی و سوءاستفاده امکان پذیر است که موجب سلب اعتماد عمومی به خیریه‌ها می‌شود.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهارداشت: با اجرای تبصره یاد شده، ثبت دقیق اطلاعات پرداخت‌های حمایتی مبنای دریافت معافیت مالیاتی خیریه‌ها خواهد بود و به این ترتیب شفافیت در پرداخت‌های حمایتی این موسسات ممکن خواهد شد.
ابراهیمی تصریح کرد: این اقدام در فرایند مالیاتی امسال که مربوط به عملکرد سال 1398 است، هیچ تغییری نخواهد کرد و سامانه ایجادی مبنای معافیت مالیاتی عملکرد سال 1399 است که در سال 1400 منظور خواهد شد.وی گفت: وزارت تعاون پیش از این طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود پرداخت ها باید به صورت حواله الکترونیک (ساتنا/پایا) انجام و در قسمت بابت حواله الکترونیک، نسبت به درج کد 24 رقمی در قسمت "شناسه پرداخت" اقدام شود. این کد شامل عدد 110 در ابتدا، سپس عدد 11 رقمی شماره ثبت مؤسسه خیریه و در انتها شماره تلفن همراه رابط مؤسسه (بدون در نظر گرفتن صفر اول) است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: پس از انجام پرداخت به شیوه مذکور، اطلاعات شناسه پرداخت به همراه اطلاعات هویتی دریافت کننده، دستگاه پرداخت کننده، مبلغ و تاریخ پرداخت از شبکه بانکی دریافت و در سامانه ای که به این منظور در آینده ای نزدیک معرفی خواهد شد، طبقه بندی و ثبت می شود. چنانچه مؤسسات خیریه با مشکلی در این فرآیند مواجه شوند می‌توانند سوالات خود را جهت دریافت پاسخگویی به آدرس پست الکترونیکی ngo@mcls.gov.ir ارسال کنند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها