«آیفون ۱۲» با قیمت نجومی به ایران رسید



شرکت اپل، از دو آبان ماه فروش رسمی دو مدل از آیفون ۱۲ را آغاز کرد و با وجود بسته بودن مرزها، این گوشی آمریکایی به ایران رسیده‌است.

به گزارش صبح ساحل، تنها سه هفته از رونمایی جدیدترین گوشی تلفن همراه شرکت اپل می‌گذرد و با وجود بسته بودن مرز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا حالا پای این گوشی هوشمند آمریکایی به بازار ایران باز شده است.بررسی‌های میدانی و جستجو در فضای مجازی ما را به سایت‌ها و صفحات مجازی اینستاگرامی رساند که با توضیحات کاملی اعلام کرده‌اند این محصول را با دو شرط می‌فروشند، یکی اینکه این کالا بدون رجیستری به مشتری تحویل داده می‌شود و دیگری اینکه از زمان ثبت سفارش حداقل پانزده روز زمان لازم است تا این محصول  به دست خریدار برسد.

پای آیفون ۱۲ به ایران رسید؛ ابهام خریداران برای رجیستری

نکته حائز اهمیت این است که این محصول با قیمتی بسیار بیشتر از قیمت واقعی آن در درگاه مجازی در حال عرضه است. در حال حاضر محاسبه سرانگشتی نشان می‌دهد قیمت دلاری این سری از گوشی‌ها با دلار آزاد (به نرخ امروز ۲۸ هزار و ۴۵۰ تومان) میانگین چیزی در حدود ۳۰ میلیون تومان است. حال آنکه هزینه رجیستری و حقوق ورودی و هزینه‌های گمرکی این محصول جای خود دارد.

مدل قیمت (دلار) قیمت (تومان)
iphone ۱۲mini ۶۹۹ ۱۹.۸۸۶.۵۵۰
iphone ۱۲ ۷۹۹ ۲۲.۷۳۱.۵۵۰
iphone ۱۲pro ۹۹۹ ۲۸.۴۲۱.۵۵۰
iphone ۱۲pro max ۱۰۹۹ ۳۱.۲۶۶.۵۵۰

در حال حاضر فروشندگان داخلی این محصولات یا از اعلام قیمت تمام شده محصول خودداری کرده‌اند یا اینکه قیمت‌ آن را حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان بیشتر از قیمت محاسبه شده با نرخ آزاد برای فروش آگهی کرده‌اند. این فروشندگان در آگهی‌های خود تاکید کرده‌اند که این  قیمت‌ها بدون هزینه رجیستری است، حال آنکه گوشی بدون رجیستری یعنی ابزاری بدون کارکرد که هزینه‌ای چند ۱۰ میلیونی برای مالک در بر داشته است.

فروش سری جدید تلفن همراه اپل به کشورمان در حالی کلید خورده است که چین به عنوان دومین بازار فروش گوشی‌های آیفون در جهان استقبال سردی از این محصول داشته است. در سال‌های گذشته چینی‌ها خریداران پیشتاز این محصولات بودند که برای خرید محصولات جدید این شرکت، جلوی فروشگاه‌های فروشنده این محصول صف می‌کشیدند، اما امسال تعداد افراد مشتاق این تلفن همراه بسیار کمتر بوده است. برای مثال امسال در شانگ‌های چین جلوی نمایندگی آیفون در این شهر تنها حدود ۲۰ نفر برای خرید گوشی جدید صف کشیده بودند. البته ناگفته نماند که یکی از دلایل پایین بودن تعداد مشتریان حضوری آیفون ۱۲ آغاز فروش اینترنتی این گوشی نیز بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها