هرمزگان، سومین استان در پایین‌ترین سن ازدواج مردان



براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان ثبت احوال، تهران با 32 درصد رتبه ی اول در بالاترین میانگین سن ازدواج در مردان داشته است و هرمزگان با 27.7درصد، سومین استان از نظر پایین ترین سن ازدواج مردان به شمار می رود.

به گزارش صبح ساحل،میانگین سن ازدواج در کل کشور در سال ۹۸ در مردان ۲۹.۷ درصد و در زنان ۲۴.۸ درصد به ثبت رسیده است که این آمار در ۳۱ استان کشور متفاوت است. بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان ثبت احوال در سال ۹۸ به ترتیب ۵ استان کشور از جمله تهران (۳۲ درصد)، البرز (۳۱.۵ درصد)، مازندران (۳۰.۹ درصد)، مرکزی (۳۰.۸ درصد) و فارس (۳۰.۸ درصد) دارای بالاترین میانگین سن ازدواج در مردان بوده است. همچنین به ترتیب ۵ استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان (۲۵.۸ درصد)، خراسان جنوبی (۲۷.۳ درصد)، هرمزگان (۲۷.۷ درصد)، خراسان شمالی (۲۷.۹ درصد)، یزد (۲۸.۳ درصد) و گلستان (۲۸.۴ درصد) دارای پایین‌ترین میانگین سن ازدواج در مردان بوده است.

در زنان نیز به ترتیب ۵ استان کشور از جمله کرمانشاه (۳۰.۱ درصد)، تهران (۲۸ درصد)، البرز (۲۷.۳ درصد)، گیلان (۲۶.۴ درصد) و مازندران (۲۶.۲ درصد) دارای بالاترین میانگین سن ازدواج در زنان بوده است، همچنین به ترتیب ۵ استان کشور نیز از جمله سیستان و بلوچستان (۲۱ درصد)، خراسان جنوبی (۲۲.۵ درصد)، خراسان شمالی (۲۲.۷ درصد)، هرمزگان (۲۳.۳ درصد) و زنجان (۲۳.۶ درصد) دارای پایین‌ترین میانگین سن ازدواج در زنان بوده است.

پیش از این براساس آمارهای سازمان ثبت‌واحوال کشور، در پایان سال ۱۳۹۲ تعداد ازدواج‌های کشور نزدیک به ۷۹۴هزار بوده که این میزان با کاهش ۳۳ درصدی در سال ۱۳۹۸ به ۵۳۰هزار و ۲۲۵ ازدواج رسیده بود. طی این مدت، در مناطق شهری تعداد ازدواج‌ها از ۶۸۳ هزار در سال ۱۳۹۲ با کاهش ۳۱ درصدی در سال گذشته به ۴۶۸ هزار و ۳۰۴ ازدواج رسیده و در مناطق روستایی نیز تعداد سالانه ازدواج‌ها از ۱۱۰هزار ازدواج در سال ۱۳۹۲ با کاهش ۴۴ درصدی به حدود ۶۲هزار ازدواج رسیده بود.

گفتنی است؛ کاهش شدید ازدواج در مناطق روستایی علاوه بر همه دلایلی فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی که برای تاخیر در ازدواج جوانان ذکر می‌شود، یک دلیل اقتصادی-اجتماعی دیگری نیز دارد که آن هم، افزایش مهاجرت جوانان و به عبارتی دیگر خروج نیروی کار جوان از روستاها است که در نتیجه بر روی آمارهای ازدواج در روستاها نیز تاثیر منفی گذاشته است.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها