دستگاه قضایی در زمینه مبارزه با فساد  هرگز مماشات و ملاحظه کاری نخواهد کرد



اعضای شورای مرکزی دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان با رئیس کل دادگستری استان دیدار و گفتگو نمودند. 
به گزارش صبح ساحل،"علی صالحی"، رئیس کل دادگستری استان گفت : امروز دستگاه قضایی در زمینه مبارزه با فساد نه مماشات می کند، نه ملاحظه کاری و نه تحت تاثیر جو قرار می گیرد بلکه طبق قانون و شرع اقدام می کند و با کسانی که قصد سو استفاده مالی و فساد دارند قاطعانه برخورد خواهد کرد.  
وی افزود:در راستای سیاست های کلی نظام و سیاست های قوه قضائیه ، دستگاه قضایی اجازه خسارت و تضییع بیت المال و خسارت به دولت و مردم  را نمی دهد و این طور نیست که تنها به یک مقوله توجه کند بلکه به توازن و عدالت به همه جهات و مسائل می پردازد به طوریکه پیشگیری و مقابله با فساد ، پیگیری حقوق عامه مردم و سایر موارد را قاطعانه دنبال می کند. 
رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد : مدیران در بحث مقابله با فساد نباید منتظر دستور باشند بلکه باید فساد ستیزبوده و از همه جلوتر اقدام کند.        
 علی صالحی با اشاره به اینکه اگر دیدیم فسادی صورت می گیرد باید مبارزه کنیم گفت : هدف از مبارزه با فساد و پیشگیری استحکام پایه های نظام و امیدواری مردم به نظام است که مسئولیت و فعالیت شما می تواند کمک بسیار موثری در این زمینه باشد.
وی با بیان اینکه اولین استانی هستیم که از گزارشگران فساد تجلیل کرده ایم  افزود : نهاد دیده بان شفافیت و عدالت باید در همه بخش ها و حوزه ها اشرافیت کامل داشته باشد وبا در نظر گرفتن رضایت خداوند، بدون دخالت در زندگی شخصی افراد ، رعایت موازین شرعی ،سریع ، دقیق و با اخلاص و بدور از حب و بغض گزارشات مستند و کاملی ارائه نماید،زیرا دستگاه قضایی بر اساس مستندات پرونده وارد عمل می شود. 
صالحی تصریح کرد : نهاد دیده بان شفافیت و عدالت علاوه بر مبارزه و پیشگیری باید مدیرانی که پاک دست هستند و خوب کار می کنند را نیز معرفی و برجسته نماید تا مدیران تقویت شوند و سایر مدیران نیز تلاش کنند و به سمت مطالبه گری بروند.   رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه حوزه پیشگیری بسیار مهم است گفت : کادر ادارات و کارمندان سرمایه های نظام هستند که نباید از دست بروندبه طوریکه قبل از اینکه فردی در منجلاب فرو رود شما باید ورود کنید و پیشگیری نمایید .
وی از نهاد دیده بان شفافیت و عدالت خواست که به حقوق عامه ورود جدی داشته باشندو حتی اگر روزانه نیز این نهاد گزارش داشته باشد مورد استقبال قرار خواهد گرفت و در اسرع وقت اقدام خواهد شد.  صالحی خاطر نشان کرد : وظیفه مهم و سنگینی بر دوش شماست زیرا همه نسبت به نظام ، خون شهدا و خانواده آنها مدیون هستیم و نباید اجازه دهیم مردم سر سوزنی ناراحتی داشته باشند. 
  
  دستگاه قضایی در زمینه مبارزه با فساد  هرگز مماشات و ملاحظه کاری نخواهد کرد
  
"پرویز سالاری"، مدیر دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با اشاره به فعالیت دو ماهه این نهاد در استان گفت : آنچه برای نهاد دیده بان شفافیت و عدالت مهم است مساله پیشگیری است تا اقدام ،حرکت های این نهاد ، ماموریتها، کنترل و نظارت مستمر، استفاده از سیستم جامع الکترونیک و تلاش در راستای کاهش ارتباط ارباب رجوع و کارمندان و همچنین آموزش ها در این راستا می باشد.  سالاری افزود : دامن جمهوری اسلامی پاک ترین دامن از پلشتی هاست اما عدم کارآمدی برخی مدیران سبب بروز فساد اداری  و رانت خواری شده است.  وی ادامه داد: در نظام ما ملت کارفرما و دولت کارگزار و خدمتگزار است بنابراین خدمتگزار باید در تمام سطوح به کارفرما گزارش دهد. 
وی اضافه کرد: قانون گذار در جمهوری اسلامی خوب عمل کرده است به طوریکه در ذیل همه سازمان ها و ادارات دستگاههای نظارتی وجود دارد اما متاسفانه در بسیاری از جاها این ابزارها کارایی خود را از دست داده و سبب شده که فساد و رانت دامن جمهوری اسلامی را بگیرد .  مدیر دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان بیان داشت : یکی از راهکار ها برای برون رفت از این اپیدمی استفاده از  مشارکت عمومی و نظارت همگانی است همانگونه که امام (ره) فرمودند"هرکجا با مشکل مواجه شدید از مردم کمک بگیرید" باید در این زمان که در حال جنگ اقتصادی هستیم از مردم برای مبارزه با فساد استفاده کنیم. سالاری ادامه داد : طبق اصل 44 قانون اساسی باید خصوصی سازی صورت گیرد و دولت تنها نظارت و برنامه ریزی نماید که متاسفانه در این زمینه خوب عمل نکرده ایم ودر واگذاریها رانت و فساد به وجود آمد. 
وی ادامه داد :از طرفی بر ارائه تسهیلات از طرف بانکها برای اشتغال زایی و کار آفرینی نیز نظارتی وجود ندارد و مبالغ تسهیلات در جای دیگر و مصارف دیگر هزینه می شود.  وی با اشاره به واگذاری 500 هکتار از اراضی شرق بندرعباس برای مزارع پرورش میگو تصریح کرد : این زمین ها برای ایجاد دهکده گردشگری در نظر گرفته شده بود که با سنگ اندازی هایی که صورت گرفت سرمایه گذار در جای دیگر سرمایه گذاری کرد و زمین ها بدون کارشناسی به سایت پرورش میگو تبدیل شد که جلوی اشتغال و راه امرار معاش مردم روستاهای آن منطقه را از دریا مسدود کرد .  سالاری خاطر نشان کرد : مردم از کمبود ها ناراحت و ناراضی نیستند بلکه از تبعیض ناراحتند، باید زمینه اشتغال جوانان تحصیل کرده باز شود تا این سرمایه های اجتماعی هدر نرود، زیرا قدرت سرمایه اجتماعی از قدرت اقتصادی بیشتر است .  وی در پایان خواستار حمایت رئیس کل دادگستری استان از نهاد دیده بان  در زمینه ارتقا سلامت اداری  در استان شد.
در ادامه دبیر و عضو شورای مرکزی این نهاد در استان گفت : در زمینه مبارزه با فسادو برقراری عدالت که در سطح جهان نیز مورد ارزیابی است باید جامعه مدنی مشارکت داده شود و آموزش های شهروندی ارتقا یابد زیرا برخی از مردم از عواقب و کنش تخلفات آگاهی ندارند. 
"موسی محتشمی راد" ، با بیان اینکه خبر رسانان و افشا گران فساد باید حمایت شوند افزود: وقتی بدنه جامعه مطالبه گر باشد ، برخورد و مبارزه آسان تر و واجب و لازم است. وی همچنین خواستار حمایت و ارتباط بیشتراین نهاد با ریاست کل دادگستری استان و معاونین در پرونده ها ی فساد و رانت شد. 
"صالح علی محمدی" ، دیگر عضو شورای مرکزی این نهاد نیز با بیان اینکه اگر نتیجه پرونده ها به اطلاع مردم رسانده شود مردم امید وار تر خواهند شد گفت: انتظار است که رابطه تنگاتنگی بین نهاد دیده بان و دستگاه قضایی استان برقرار شود . 
"فریدون بهشتیان"،  دیگر عضو شورای مرکزی نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در استان نیز با انتقاد از عملکرد بد برخی افراد در فضای مجازی گفت : فضای مجازی  گاها نیروهای نظامی ، امنیتی و انتظامی ما را مورد هجمه قرار می دهد که در این راستا انتظار است تذکرات لازم داده شود.
وی افزود : نباید قبل از صدور حکم قطعی نام کسی برده شود و آبرویی ریخته شود زیرا قضاوت مردم بر اساس آنچه که می شنوند است که دراین رابطه باید روشنگری شود. 
"عباس حسین پور" دیگرعضو شورای مرکزی این نهاد نیز گفت : هدف از انقلاب استمرار آن و نهادینه کردن دین رسول ا... بود که مردم به پیروی از رهبر خود اعلام آمادگی کردند و تا کنون نیز بر عهد خود ایستاده اند .  وی افزود : دست نشانده های استکبار با شهید کردن کسانی مانند آیت ا.. بهشتی و شهید مطهری و... سر انگشتان نظام را قطع کردند و از طرف دیگر نیز یک تعداد که در دل نفاق داشتند را نیز وارد بدنه اداری نمودند که امروزه شاهد بروز فساد و رانت در ادارات هستیم. حسین پور بیان داشت : دیده بان شفافیت و عدالت سیاسی نیست اما ممکن است در طول مسیر فعالیت انواع برچسب ها به آن زده شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها