راه‌اندازی تاکسی هوایی در هرمزگان



استاندار هرمزگان گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی راهبردی و تعداد فرودگاه‌های موجود این استان، پروازهای سبک و فوق سبک و ایرتاکسی (تاکسی هوایی) باید برای آن راه‌اندازی شود.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی استاندار هرمزگان روز چهارشنبه در دیدار با معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: همچنین در راستای توسعه خدمات هوانوردی در سطح شهرها و جزیره های این استان و امکان پرواز به استان های همجوار و کشورهای حاشیه خلیج فارس شرکت هواپیمایی (فلای بندر) متعلق به سازمان همیاری شهرداری های هرمزگان راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: با این اقدام برای اولین بار پروازهای ایر تاکسی یا هواپیمای ۱۹ نفره و هواپیماهای سبک چهار نفره و فوق سبک دو نفره در سطح فرودگاه های استان عملیاتی و همزمان مدرسه آموزش خلبانی برای جوانان هرمزگانی و علاقمندان فعالیت خواهد کرد.

دهقانی زنگنه مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری نیز  در این دیدار با اشاره به تصمیم هوشمندانه و تاثیرگذار استاندار هرمزگان، دستور صدور مجوز تاسیس و راه‌اندازی پروازهای سبک و فوق سبک و ایرتاکسی در هرمزگان را صادر کرد.

لازم به ذکر است که 4 سال پیش نیز تاکسی هوایی شامل مسیرهای بندرعباس - ابوموسی و بندرعباس - جاسک با حضور استاندار هرمزگان برای جابه جایی مسافران عادی راه اندازی شذ اما پس از مدتی این پروازها متوقف شد و ادامه نیافت.

ناصر شریفی نماینده وقت هرمزگان در مجلس هم در آن زمان گفته بود: رایزنی ها با سرمایه گذاران برای راه اندازی تاکسی هوایی در استان هرمزگان آغاز شده است و در صورت توافق ایر تاکسی در مسیرهای بندرعباس به بستک، پارسیان و بندرلنگه و جاسک با ظرفیت هر پرواز ۱۵ نفر راه اندازی می شود.

این تاکسی‌های هوایی قرار بود که با نرخ مسافرتی صد هزار تومانی آغاز به کار کنند. البته این تاکسی هوایی تفاوت زیادی با تعریف یک تاکسی هوایی استاندارد جهانی داشتند و فقط در دو خط ثابت در حال رفت و آمد بودند.

رویکرد بسیاری از شهرهای بزرگ اروپایی به سمت تاکسی‌های هوایی رفته به طوری که ایجاد باندهای کوچک به جای باندهای پهناور در دستور ساخت کشورهای غربی قرار گرفته است چرا که این پدیده بسیاری از مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا را ندارد و در ضمن سریع‌ترین راه سفر بین شهری تا به امروز است. شهرهای اطراف ایران مثل دوبی فعالیت‌های خود را در زمینه ایرتاکسی به طور جدی آغاز کردند و در این زمینه با برندهای مشهوری همچون ایرباس در همکاری هستند. در کشور ما اما مشخص نیست که این تاکسی‌های هوایی تا چه حد از استانداردهای لازم برخوردارند و چرا پس از مدت کوتاهی بلا استفاده می‌شوند.

چند روز پیش هم مدیر فرودگاه بین المللی شهدای شهرستان لامِرد فارس، از راه‌اندازی اولین تاکسی هوایی ایران با ظرفیت 6 نفر در لامرد خبر داده بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها