تحصیل بیش از ۹هزار دانش آموز اتباع در هرمزگان



معاون آموزش ابتدائی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از ۹هزار و ۱۰۰ دانش آموز اتباع در مقاطع پیش دبستانی، ابتدائی و متوسطه اول و دوم در استان تحصیل می کنند.

به گزارش صبح ساحل، ایرج بیت الهی اظهار داشت: دانش آموزان اتباع استان هرمزگان در آموزش و پرورش مناطق دارای مجوز بندرعباس، قشم، حاجی آباد، کیش و پارسیان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین دانش آموزان اتباع از کشور افغانستان هستند، گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از از ۹هزار و ۱۰۰ دانش آموز اتباع در مقاطع پیش دبستانی، ابتدائی و متوسطه اول و دوم در استان تحصیل می کنند.

بیت الهی تصریح کرد: بیش از هفت هزار و۱۰۰ دانش آموز اتباع در مقطع ابتدائی، بالغ بر ۱۵۰۰ دانش آموز در متوسطه دوره اول، قریب به ۵۰۰ دانش آموز در متوسطه دوم و حدود ۲۰ دانش آموز دیگر در پیش دبستانی و مدارس استثنائی استان مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزش ابتدائی آموزش و پرورش استان هرمزگان خاطر نشان ساخت: دانش آموزان دارای مادر ایرانی در هر منطقه استان می توانند در مدارس شهر خود مشغول به تحصیل شوند.

چندی پیش معاون سوادآموزی آموزش وپرورش هرمزگان هم گفته‌بود: در سال تحصیلی جدید ۴۲۰ نفر از تبعه مهاجر خارجی تحت پوشش سوادآموزی در استان قرار می‌گیرند.

 مرتضی آخش جان با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در سال گذشته نیز ۴۰۰ تبعه خارجی شامل ۳۱۱ زن و ۸۹ مرد مهاجر که بیشتر تبعه کشور افغانستان بودند، شناسایی و مشغول به تحصیل شدند.
وی بیان داشت: طرح سوادآموزی تبعه خارجی به منظور ارتقای شاخص باسوادی و نیز آموزش سواد مهاجران مقیم ایران در سالجاری اجرا می‌شود.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت:
تبعه ساکن هرمزگان با اولویت تبعه کشور افغانستان برای تقویت و ترویج فرهنگ اسلامی و توانمند سازی مهاجران خارجی و با هدف بهبود زندگی فردی و اجتماعی سواددار می‌شوند.
آخش جان ادامه داد: درسال تحصیلی جدید همچنین طبق اعلام نهضت سوادآموزی کشور، باید چهارهزار و ۴۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، چهارهزار و ۲۰۰ نفر دوره انتقال، ۲ هزار و ۸۰۰ نفر دوره تحکیم و ۲۲۰ نفر در دوره آموزش رایانه در هرمزگان جذب شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها