بازدید ویدیویی نمایندگان چینی از وضعیت آبزیان صادراتی هرمزگان



نمایندگان دامپزشکی و گمرک کشور چین در بازدید ویدیویی از کارگاه عمل آوری فرآورده‌های خام دامی و بسته بندی در هرمزگان، وضعیت بهداشتی آبزیان صادراتی از این استان به کشور خود را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش صبح ساحل، مدیرکل دامپزشکی هرمزگان روز چهارشنبه در این باره گفت:این بازرسی به منظور اطمینان از تولید محصول سالم و بهداشتی و همچنین صادرات فرآورده‌های خام دامی بویژه آبزیان به مشتریان چینی انجام شد تا نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یادشده در مجوز ورود صادر شده توسط آن کشور اطمینان داشته باشند.
دکتر محمد جانباز افزود: محل بازدید طبق اعلام کشور مقصد محموله‌های صادراتی(چین)، از مرکز بسته بندی در شهرستان بندرلنگه که مبدا ارسال محموله آبزیان به آن کشور بود، انتخاب شد.
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان اظهارداشت: در این راستا تیمی از این اداره کل متشکل از معاونت سلامت، رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی، کارشناس اداره قرنطینه و امنیت زیستی و رییس اداره فاوا به  بندرلنگه اعزام شد و با حضور مدیر و مسوول فنی بهداشتی واحد منتخب، بازدید ویدئویی با موفقیت صورت گرفت.
 این بازدید ویدئویی به صورت سه جانبه با حضور سازمان دامپزشکی کشور، اداره کل دامپزشکی هرمزگان و  نمایندگان کشور چین صورت گرفت.
به گزارش ایرنا، (از ابتدای مهر ۹۸ تا مهر۹۹)، حدود ۵۱ هزار و ۷۷۱ تن انواع محموله دام و فرآورده‌های خام دامی با نظارت بهداشتی دامپزشکی هرمزگان از هرمزگان  به خارج از کشور صادر شده است.
 این محموله‌ها بیشتر شامل ماهی و میگو، آبزیان حرام گوشت از جمله خرچنگ، ماهی یال اسبی، صدف و مارماهی و همچنین اجزای حرام حیوانات حلال گوشت بوده که۹۰ درصد آن به کشور چین صادر شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها