توزیع ناعادلانه ارز دولتی بین شرکت های روغنی



محمود شهرضایی بیان کرد: ۲۵۰ هزار میلیارد دلار ارز بین شرکت های روغنی توزیع شد اما در بهار حتی یک دلار هم به ما تخصیص داده نشد.

به گزارش صبح ساحل، محمود شهرضایی، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روغن اظهار داشت: در سال ۹۹ در خصوص تخصیص ارز و تامین آن بانک مرکزی محدودیت هایی گذاشت و در فصل بهار وزارت صنعت ،معدن و تجارت ارز را به صورت ناعادلانه توزیع کرد. ۲۵۰ هزار میلیارد دلار ارز بین شرکت های روغنی توزیع شد اما در بهار حتی یک دلار هم به ما تخصیص داده نشد.

وی بیان کرد: بانک مرکزی در شش ماهه اول سال ۶۶۱ میلیون یورو ارز را برای روغن تامین کرد و از این ۶۶۰ میلیون یورو، ۲۹۰ میلیون یورو را به شرکت بازرگانی دولتی دادند ، لذا حاشیه سود شرکت های روغنی حدود ۵ درصد است.

حبیب برنجی هم یکی از این تولیدکنندگان روغن نباتی است  است که به وابستگی ۹۰ درصدی کشور به واردات روغن و دانه‌های روغنی اشاره می کند و میگوید: از آنجاکه بیش از ۹۰ درصد میزان مصرف روغن نباتی کشور وابسته به واردات است لذا مهمترین مشکل تولیدکنندگان روغن نباتی موضوع تبادل ارز برای تامین مواد اولیه و مشخصا روغن خام است و اگر مشکل انتقال وجه برطرف نشود و نتوان روغن خام وارد کرد عرضه این محصول با چالش مواجه خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها