علت نایاب شدن روغن؛ روغن هست، اما احتکار شده



عضو انجمن صنایع روغن‎کشی گفت:روغن به میزان کافی در بازار عرضه شده اما دلالان به دلیل شایعه حذف شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی روغن، روغن‎ها را احتکار کرده‎اند.

به گزارش صبح ساحل، بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که روغن نباتی در مغازه‌ها بسیار نایاب است و در صورت موجودی در برخی مغازه‌ها بیش از ۲ برابر قیمت درج شده بر روی کالا عرضه می‌شود که دبیر انجمن صنفی روغن نباتی تقاضای کاذب در برابر میزان عرضه، افزایش قیمت حلب، مشکلات تخصیص ارز به واردات روغن پالم و شیوع ویروس کرونا و افزایش ذخایر کشور‌های هند و چین را از دلایل اصلی گرانی روغن در بازار مطرح می‌کند.

به گفته‌ی «توسلی»، عضو انجمن صنایع روغن‎کشی، شایعه حذف شدن ارز 4200 تومانی روغن موجب حضور پررنگ دلالان در بازار روغن شده‌است. همچنین فروشندگان بر این باورند که با حذف ارز 4200تومانی، قیمت روغن افزایش پیدا خواهد کرد.  روغن به میزان کافی در بازار عرضه شده اما دلالان به دلیل شایعه حذف شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی روغن، روغن‎ها را احتکار کرده‎اند. وی معتقد است؛ مبحث آزادسازی ارز و ورود آن به بازار بورس باید شفاف سازی شود تا جلوی این احتکار و افزایش قیمت های کاذب گرفته شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها