هر گونه تجمعی در سیریک با برخورد قانونی همراه خواهد بود



رئیس دادگستری شهرستان سیریک گفت: با برگزارکنندگان عروسی و عزا به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی در این شهرستان برخورد قانونی می شود.

 

به گزارش صبح ساحل، مجید حسینقلی با اذعان به اینکه اکنون هر نوع برگزاری عروسی و عزا، تهدیدی علیه سلامت مردم است، اظهار کرد: برگزاری مراسم عروسی و ترحیم از علل شیوع ویروس کرونا بوده است که توجه به این موضوع و نظارت بر عدم برگزاری مراسم این چنین بر دستگاه های نظارتی الزامی است.

وی با بیان اینکه بنا به گزارش مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان، مبنی بر برگزاری جشن‌های عروسی در شهرها و روستاها، آن هم بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی بوده، بیان داشت: متاسفانه همین بی‌توجهی‌ها، منجر به ابتلای تعداد زیادی از شهروندان به ویروس کرونا شده است و قطعاً افراد مقصر تحت تعقیب قرار گرفته و دستور احضار آن‌ها صادر خواهد شد و این امر صرفاً در جهت حفظ سلامتی مردم است.

حسینقلی تصریح کرد: در شرایط فعلی شهرستان و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، انتظار این است که مردم همراهی و همکاری لازم را در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با ستاد مبارزه با بیماری کرونای شهرستان و مدافعان سلامت شهرستان داشته باشند.

رییس دادگستری شهرستان سیریک خاطرنشان کرد: برگزاری اجتماعات از جمله مراسم های عروسی و ترحیم در هر نقطه از شهرستان زمینه شیوع ویروس کرونا را فراهم می‌کند، که با توجه به اینکه سلامت عمومی مردم شهرستان را دچار مخاطره می کند، جرم محسوب شده، بنابراین هشدار می‌دهیم در صورت گزارش مبنی بر برگزاری این قبیل مراسمات در هر نقطه شهرستان، برابر قانون اقدام و با افراد متخلف برخورد جدی خواهد شد.

وی ادامه داد: دستگاه قضا در زمینه حفظ سلامت شهروندان با کسی تعارف ندارد و در صورت لزوم عوامل برگزاری مراسم را دستگیر و آنها را راهی زندان می‌کند.

حسینقلی اضافه کرد: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در شهرستان سیریک بعلت بیماری کرونا ۸ نفر تاکنون جان خودشان را از دست دادند.

منبع:مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها