مراسم هفته وحدت در بقاع متبرکه بندرعباس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود



رئیس اداره اوقاف بندرعباس از برگزاری مراسمات هفته وحدت در بقاع متبرکه این شهرستان با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، محمد کریمی اظهار کرد: هرساله به مناسبت میلاد فرخنده پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، برنامه‌هایی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان بندرعباس برگزار می‌شد که امسال نیز این برنامه‌ها به‌صورت مجازی و نیز در فضای باز امامزادگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «از توصیه‌های ستاد کرونا باید تبعیت کرد» برنامه‌های هفته وحدت به صورتی برگزار شده که تمامی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

رئیس اداره اوقاف بندرعباس بیان کرد: برگزاری مراسم سخنرانی، مولودی‌خوانی و برنامه‌های شاد و مسابقات مختلف همراه با جوایز ویژه برادران و خواهران ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته وحدت در بقاع متبرکه است. مراسم شب میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) نیز دوشنبه، ۱۲ آبان ماه، بعد از نماز مغرب و عشا در بقاع متبرکه شهرستان برگزار می‌شود.

کریمی بقاع متبرکه را قطب فرهنگی جامعه دانست و افزود: هدف از برگزاری این برنامه‌ها در بقاع متبرکه آشنایی هر چه بیشتر مردم با سیره و فضایل حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق‌(ع) است. مراسم در بقاع متبرکه سید مظفر، شاه محمدتقی، سید کامل، پنجعلی، سید سلیمان، سید احمد چاهستان و شاه معزالدین چاه خرگ برگزار می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه هفته به‌عنوان هفته وحدت فرصتی برای همدلی و اتحاد مسلمانان جهان است، عنوان کرد: این اتحاد باعث نگرانی دشمن می‌شود چراکه آن‌ها از هر حربه‌ای استفاده کرده‌اند تا بین مسلمان تفرقه ایجاد کنند.

گفتنی است که روزهای ۱۲ تا ۱۷ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کرده اند، ‌آرمانی بزرگ و قابل ستایش که در صورت تحقق پیامدها و نتایج مطلوبی را به دنبال خواهد داشت. منشأ این اقدام برپایه روایاتی است که در خصوص زادروز نبی مکرم اسلام(ص) مطرح شده و به سبب آن پیروان مذاهب اسلامی با اعتقاد به یکی از این ۲ روز با برپایی جشن و سرور و شادمانی، ارادت خود را به ساحت مقدس و متعالی پیامبر اعظم(ص) ابراز می دارند.

نامگذاری این ایام به عنوان هفته وحدت متضمن حکمت ها و نکاتی ظریف است که توجه و التفات به آنها برکات مضاعفی را در بهره مندی از میلاد دردانه هستی، نبی الرحمه و رحمه للعالمین، نصیب مسلمانان و جهان اسلام خواهد کرد. گرچه تحقیق و بررسی عالمانه و موشکافانه در شناسایی زادروز پیامبر اسلام(ص)، توسط مورخان و پژوهشگران در تاریخ اسلام ضروری و کاری بایسته است اما آنچه ضروری به نظر می رسد این است که پیامبر اسلام(ص) از همان آغاز خلقت چون خورشیدی تابان و به تعبیر قرآن کریم چراغ روشنگر تاریخ بشریت را منور به نور هدایت خود ساخته و با تولد آن مکرم خدای متعال اراده فرمود، مقام کرامت را به دست ایشان و با کتاب کریم خود تحقق بخشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها