در 8 ماه گذشته؛

تخلیه و بارگیری حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی در بندر شهید رجایی



مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان گفت: در ۸ ماه امسال حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی به صورت غیرکانتینری بوسیله ۳۶ فروند کشتی وارد بندر شهید رجایی شده و عملیات تخلیه و بارگیری آن صورت پذیرفته است.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته‌ی ایرنا، علیرضا محمدی کرجی ران با اشاره به اینکه هم اکنون ضریب اشغال اسکله های غیر کانتینری ۹۰درصد و کانتینری  ۱۰۰درصد بوده اظهارداشت: عمده کالاهای درحال تخلیه در بندر شهید رجایی، روغن، گندم و برنج است و در جهت سرعت بخشی به تخلیه کالاهای اساسی ، انبارهای مسقف بندر شهید رجایی برای ارایه خدمات دراختیار فعالان بندری و صاحبان کالا های اساسی قرار گرفت.

وی، اجرای مؤثر " قانون تسریع در تخلیه و بارگیری کشتی ها "را ارجح امور برشمرد و ادامه داد: با برنامه ریزی، هماهنگی و بهره گیری از تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری ( انبار- محوطه – تجهیزات- نیروی انسانی ) تحقق این اصل مهم با جدید درحال انجام است.
مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان تصریح کرد: افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان هرمزگان سرعت گرفته بطوریکه درظرف ۸ماه امسال حدود یک میلیون ۳۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی که به صورت غیرکانتینری بوسیله ۳۶ فروند کشتی وارد بندر شهید رجایی شده و عملیات تخلیه و بارگیری آن صورت پذیرفته است.

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان گفت: با توجه به مصوبه ستاد اقتصادی دولت مبنی بر تخلیه به موقع کالاهای اساسی از بنادر کشور ،با پهلوگیری همزمان ۶ فروند کشتی اقیانوس پیما،کار تخلیه این کالاها در بندر شهید رجایی سرعت گرفت.

محمدی کرجی ران، بیان اینکه در شرایط اقتصادی جاری یکی از اهداف مهم و اولویت های کاری دولت و بخصوص سازمان بنادر و دریانوردی، تامین به موقع و سریع کالاهای اساسی مورد نیاز کشور می باشد اظهار داشت: به واسطه شرح وظایف و رسالت کاری تعیین شده، این اداره کل سعی نموده تا خدمات مطلوب و با کیفیت به ذینفعان مربوطه ارائه کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان سوم آبان ماه جاری اعلام کرد که سی وچهارمین کشتی کالاهای اساسی از مبدا هندوستان در سالجاری حامل ۳۱ هزار و ۱۷۰ تن برنج هندی در اسکله ۱۸بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

محمدی کرجی ران یاد آور شد: در شرایط اقتصادی کنونی، یکی از اهداف مهم و اولویت‌های کاری دولت و بویژه سازمان بنادر و دریانوردی، تامین به موقع و سریع کالاهای اساسی مورد نیاز کشور می‌باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها