اوج گیری بحران کرونا در فارس/ شمار قربانیان در 24 ساعت گذشته به 41 نفر رسید



با افزایش شمار قربانیان بیماری کرونا در استان فارس به عدد ۴۱ نفر، صاحبنظران معتقد هستند که اکنون در اوج بُحران همه‌گیری این بیماری در این استان هستیم.

به گزارش صبح ساحل، طی ۲۴ ساعت منتهی به صبح پنجشنبه ۱۵ آبان، استان فارس بیشترین رقم مرگ ناشی از بیماری کرونا را طی هشت ماه گذشته ثبت کرد و از نگاه کارشناسان مسائل بهداشتی در حال تجربه یک دوره سخت بحرانی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز پنجشنبه ۱۵ آبان اعلام کرد که شمار کل قربانیان بیماری کرونا در استان فارس به ۱۵۷۵ نفر رسیده و این جدی ترین هشدار به کسانی است که هنوز و همچنان نسبت به رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی بی تفاوت هستند.

دکتر روح‌الله حسینی همچنین از افزایش آمار نمونه گیری های مربوط به شناسایی این بیماری به ۳۸۸ هزار و ۶۲ مورد از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ در استان فارس خبر داد.

او بیماران مثبت قطعی شناسایی شده از ابتدای شیوع تاکنون را ۹۷ هزار و ۱۶۶ مورد برشمرد و افزود: از این تعداد تاکنون ۸۲ هزار و ۴۰۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

حسینی در ادامه با اشاره به بستری هزار و ۶۲۱ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های استان در حال حاضر، گفت: از این تعداد ۲۲۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و خدمات درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با اعلام هشدار، حضور در میهمانی و تجمعات و رعایت نکردن توصیه های بهداشتی را موجب روند افزایشی این بیماری دانست و از مردم خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک از خانه تا خانه، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها و رعایت فاصله فیزیکی از دیگران را نیز جدی بگیرند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها