بیش از 2 هزار واحد صنفی متخلف در هرمزگان پلمپ شد



رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس در خصوص آخرین آمار بازدیدهای بهداشتی در شهرستان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون 54هزار و 386 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع، اماکن عمومی، مراکز عرضه قلیان، ادارات، صنایع، شرکت‌ها و صنوف در شهرستان بندرعباس انجام و تذکرات بهداشتی لازم به آنها ارائه شده است.

  

به گزارش صبح ساحل، یحیی میرزاده بهداشت محیط را راهبرد کلیدی نظام سلامت در مبارزه با همه گیرشدن بیماری‌ها بر شمرد و افزود: بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این شهرستان فعالیت روزانه مشاغل را در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای کنترل بیماری کرونا به طور مستمر رصد می‌کنند.

 وی ابراز کرد: بازدیدها به صورت شبانه روزی از واحدهای صنفی این شهرستان که ارتباط مستقیم با سلامت اقشار مختلف جامعه دارد انجام گرفته که بیشتر بازدیدها از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بوده است.

 رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس در خصوص تعطیلی و پلمپ واحدهای متخلف گفت: از اسفند ماه ابتدای تشدید نظارت سلامت محیط در خصوص پیشگیری از کرونا ویروس تاکنون 2 هزار و 787 مورد از واحدهای مختلف بازدید شده که تخلف بهداشتی داشته اند پلمب شده‌اند.

وی بازدید از نانوایی ها را از موارد مهم بازدید برشمرده و گفت: 161 مورد نانوایی درپی بازید کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی و شیوه نامه های بهداشتی در محیط کار پلمب شده است.

 دکتر یحیی میرزاده بیان کرد: اماکنی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ابتدا اخطاریه دریافت می‌کنند و در صورت توجه نکردن به اخطاریه و رعایت نکردن بهداشت پلمب می‌شوند.

به گفته وی، طی نظارت‌های بهداشت محیط از شروع کرونا در شهرستان بندرعباس تاکنون 10 هزار و 997 مورد واحدهای صنفی متخلف، اخطاریه معرفی به دادگاه و مراجع قضایی صادر شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با تاکید بر رعایت شیوه های نامه های بهداشتی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای صحیح فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم، سلامت جامعه را به همراه دارد.

میرزاده در خصوص سامانه شکایات گفت: این سامانه برای رسیدگی به شکایات همشهریان در حوزه تخلفات بهداشتی ‌است. شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف بهداشتی در سطح شهر اعم از اغذیه‌ فروشی‌‍‌ها، ادارات، کارخانه‌ها و مراکز بهداشتی را به سامانه 3118 و 190 اطلاع دهند.

وی افزود: همکاران ما در این سامانه به شکایات مردمی سریعا رسیدگی می‌کنند و مسئولان بهداشت حرفه‌ای و بهداشت محیط به این مراکز متخلف اعزام می‌شوند تا موضوع را پیگیری کنند.

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها