شرکت های حوزه فناوری برای امنیت بیشتر گواهی «افتا» بگیرند



با توجه به گسترش حملات سایبری در جهان و به تبع آن در کشور، مقوله امن سازی زیرساخت های حوزه «فاوا» در دستگاه های دولتی و شرکت های صنعتی بزرگ در اولویت قرار دارد. فناوری اطلاعات در راستای ساماندهی خدمات امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) و نیز بهره گیری از توانمندی فعالان این بخش، فراخوان همکاری اعلام کرد.
به گزارش صبح ساحل، پیرو آیین نامه ساماندهی خدمات «افتا» در کشور، فعالان حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، ملزم به دریافت پروانه فعالیت (نما) از سازمان فناوری اطلاعات هستند.
در این رابطه احمد قویدل فرد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان گفت: راهبردهایی در کشور برای این منظور مشخص شده است که ساماندهی ارائه خدمات امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات از طریق صدور پروانه فعالیت با تدوین آئین نامه ساماندهی خدمات افتا یکی از آن هاست.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: با توجه به تخصیص نیروهای شاغل در شرکت های خصوصی حوزه افتای استان و همچنین نیاز سازمان ها در خصوص هدمات حوزه افتا ارائه شده توسط شرکت های دارای مجوز مرکز مدیریت راهبردی افتا، متاسفانه تاکنون این ظرفیت توسط نظام صنفی رایانه ای استان یه خوبی مدیریت نشده است.
قویدل فرد ادامه داد: بر این اساس شرکت های فعال در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات بایستی برای دریافت گواهی نامه های مربوطه در حوزه خدمات و محصولات افتا اقدام کنند. این گواهی نامه ها با توجه به آئین نامه مذکور که توسط سازمان فناوری اطلاعات و مرکز مدیریت رابردی افتا تدوین شده است در چهار حوزه خدمات مدیریتی افتا، خدمات عملیاتی افتا، خدمات فنی افتا و خدمات آموزشی افتا با گرایش های مختلف صادر می گردد.
وی تاکید کرد: شرکت های فعال در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات با داشتن این گواهی نامه به راحتی می توانند با ارگان های دولتی و شرکت های صنعتی مستقر در استان و دیگر استان ها قرارداد انعقاد کنند.
شرکت های متقاضی می توانند با مراجعه به پرتال نظام مدیریت امنیت اطلاعات (نما) به آدرس nama.ito.gov.ir ضمن آگاهی بیشتر با روند اخذ پروانه فعالیت، در این خصوص اقدام کنند.
گفتنی است که در مهر امسال، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از حمله سایبری به 2 تاسیسات ایران خبر داد اما از بیان جزئیات خودداری کرد. این حملات سایبری به بندر و گمرک شهید رجایی در استان هرمزگان و مس سرچشمه کرمان بود که کارشناسان آن را دفع کردند .
پس از این اتفاقات احمد مرادی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مشکلاتی گفت: ضروری است در شرایطی که حملات متعددی از سوی دشمن برای آسیب زدن به گمرک صورت می گیرد، سیستم مقابله بیش از پیش تقویت شود.
او افزود که تأکید ما بر این است که سازمان پدافند غیرعامل به سازمانی کاملا مستقل و تحت تشکیلات ستاد کل نیروهای مسلح قرار گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها