ریزش ادامه دار سکه و دلار؛ رشد 10 درصدی بازار سهام در هفته پایانی آبان‌ماه



این هفته سه بازار سکه، طلا و دلار به ترتیب بیشترین ریزش را تجربه کردند. در مقابل بازار سهام بر خلاف هفته گذشته توانست بیش از ۱۰ درصد رشد را تجربه کند و تنها بازاری باشد که با بازدهی مثبت آبان ماه را به پایان می‌رساند. 

به گزارش صبح ساحل، در هفته پایانی آبان ماه طلا و سکه مثل هفته پیش ریزش داشتند اما ظاهرا در بازار ارز و سهام وضعیت نسبت به هفته گذشته بسیار فرق کرده است.

سکه

این هفته هیچ یک از بازارها مثل سکه ریزش تجربه نکرد. هر سکه بهار آزادی که پایان هفته پیش با قیمت 12 میلیون و 498 هزار تومان معامله می‌شد در پایان هفته جاری به 11 میلیون و 300 هزار تومان رسید. در واقع سکه در عرض یک هفته یک میلیون و 198 هزار تومان کاهش را تجربه کرده است.

طلا

دومین رکورد ریزش در دستان طلا است. این فلز گران‌بها با ثبت 100 هزار و 400 تومان ریزش، دومین رتبه نزول در جدول بازدهی‌ها را به دست آورد. قیمت هر گرم طلای 18 عیار در پایان هفته گذشته یک میلیون 213 هزار 400 تومان بوده و پایان این هفته تا یک میلیون و 113 هزار تومان کاهش داشته است.

 

منبع: سایت صرافی‌ملی، سایت بورس اوراق بهادار تهران، شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز

پیش‌‌‌‌بینی ارزش دلار در سال آینده

قیمت هر دلار پایان هفته گذشته 26 هزار و 852 تومان بود اما این پنج‌شنبه با هزار و 232 تومان کاهش تدریجی به 25 هزار 620 تومان رسید. بر این اساس ارز که هفته گذشته تنها بازار با بازدهی مثبت بود، در هفته آخر آبان ماه 4.5 درصد بازدهی منفی از خود برجای گذاشت. بر اساس گزارش سیتی بانک توزیع گسترده واکسن کرونا در بازار تا سال آینده انجام خواهد شد و ما بر این باور هستیم که این اقدام به عنوان یک اهرم فشار برای کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی خواهد شد و ظرفیت کاهش ارزش دلار تا ۲۰ درصد در سال ۲۰۲۱ فراهم خواهد کرد. بر اساس این گزارش این پیش‌بینی‌ها پس از آنکه شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی به نام «مدرنا» اعلام کرد که آزمایشات اولیه با موفقیت ۹۴ و نیم درصد تاثیرگذاری برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ به پایان رسیده کاما ایجاد شده است این در حالی است که دو شرکت دیگر آمریکایی و آلمانی هم پیشرفت‌های ۹۰ درصدی در تولید واکسن داشتند در میان شرکت روسی هم اعلام کرده که پیشرفت ۹۲ درصدی در تولید واکسن داشته است. بانک سیتی اعلام کرد ظرفیت کاهش ارزش دلار به حدی است که بانک مرکزی آمریکا سال آینده از همه ابزارهای حمایتی خود برای پشتیبانی از اقتصاد آمریکا را به کار خواهد گرفت در این میان فدرال رزرو اعلام کرد همچنان نرخ بهره را در این کشور حتی در صورتی که انتظار تورم وجود داشته باشد در حد پایین نگه می‌دارد.

بورس

در بازار سهام اما اوضاع متفاوت بود. به نظر می‌رسد بورس پر قدرت به میدان رقابت بازگشته است. شاخص بورس که هفته گذشته را با یک میلیون و 221هزار 74.80 هزار واحد به پایان رساند، پایان این هفته به یک میلیون و 345 هزار و 301.40 واحد رسید. بر این اساس بازار سهام با رشدی 124 هزار 226.6 واحدی تنها بازار با بیش از 10 درصد بازدهی مثبت در این هفته شد.

منابع: سایت صرافی‌ملی، شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، تجارت نیوز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها