بیانیه مجمع نمایندگان هرمزگان در محکومیت تخریب منزلی در بندرعباس؛

خواهان محاکمه متخلفان این حادثه/ مجلس به اصلاح قانون شهرداری‌ها ورود می‌کند



تخریب منزل یک زن سرپرست خانوار با داشتن دو فرزند و همخانه بودن با دو زن دیگر سرپرست خانوار که روز گذشته(۲۹ آبان ماه) اتفاق افتاده و ممانعت از این اقدام کارکنان شهرداری بندرعباس و بعد هم خودسوزی این مادر، فضای مجازی استان را تحت تاثیر قرار داد. در این میان، مجمع نمایندگان و نماینده ولی فقیه هرمزگان یا صدور پیامی به این موضوع واکنش نشان داد.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از تسنیم، در پی تخریب سرپناه یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس توسط عوامل شهرداری، مجمع نمایندگان استان هرمزگان یا صدور پیامی به این موضوع واکنش نشان داد.

متن کامل پیام مجمع نمایندگان هرمزگان به شرح ذیل است:

"تخریب چهاردیواری یک زن سرپرست خانوار در مقابل ناله‌های جانسوز فرزندانش توسط مأمورین شهرداری اقدامی غیرانسانی و وهن جامعه‌ اسلامی بوده که وجدان جمعی را به شدت آزرده کرده است.

این اقدام نابخردانه با توجیه رفع تصرف از اراضی و اِعمال قانون به هیچ عنوان قابل توجیه نیست چرا که اجرای قانون هرگز به معنای پایمال نمودن حقوق شهروندی و انسانی افراد نیست.

ما به‌عنوان نمایندگان مردم شریف هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به اقدام شهرداری بندرعباس به‌طور جد ورود خواهیم کرد و ضمن محکومیت شدید اقدام غیر انسانی فوق، خواهان محاکمه متخلفان و خاطیان این حادثه و دلجویی از خانواده آسیب دیده هستیم.

در همین راستا و جهت حل دائمی اینگونه رفتارهای غیر انسانی، در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد اصلاح و افزودن موادی به قانون شهرداری‌ها را ارائه خواهیم کرد که مطابق آن اختیار اقدامات قهری رأساً از شهرداری‌ها سلب شود و یا  این نهاد جهت انجام این مهم، ملزم به تربیت و آموزش جدی مأموران خود شود."

همچنین نماینده ولی فقیه در  هرمزگان با صدور پیامی نسبت به تخریب خانه بانوی بندرعباسی واکنش نشان داد.

در متن پیام حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده آمده است:

" در حادثه غم انگیزی که در تخریب آلونک یک خانم سرپرست خانواده در استان هرمزگان اتفاق افتاد و انعکاس آن در فضای مجازی منجر به سوء استفاده معاندین در رسانه های بیگانه شد، موجبات تألم و تأثر اینجانب و مردم شریف گردید.

این حادثه باید زنگ خطر و هشداری برای مسئولین در نحوه مواجهه با چنین پدیده هایی باشد نوع برخورد و تدبیر مدبرانه در مدیریت این حوادث بر فرض که اقداماتی غیرقانونی هم صورت گرفته باشد امری است که با عقل و خرد منطبق است  اینجانب ضمن تاکید بر قانون مداری و اظهار همدردی با این خانواده بر رسیدگی فوری به مشکل آنان و نظائر آن در استان توصیه می کنم و با خاطیان احتمالی وفق مقررات برخورد شود تا شاهد چنین حوادثی در استان نباشیم."

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها