وزیر صنعت، معدن و تجارت:

وزارت جهاد کشاورزی خواستار افزایش قیمت برخی کالاها بود



وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت جهاد کشاورزی خواستار افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی بود اما ستاد تنظیم بازار در برابر این درخواست مقاومت کرد.

علیرضا رزم حسینی با بیان اینکه تاکنون ۱.۴ میلیون تن کالا از گمرکات ترخیص شده است، گفت: ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا به دستور رییس جمهوری درحال ترخیص است.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از خانه ملت، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره افزایش قیمت کالاهای اساسی به ویژه مرغ با وجود ترخیص نهاده‌های دامی و کالاها از گمرکات و بنادر، اضافه کرد: براساس تقسیم وظایفی که با وزارت جهاد کشاورزی انجام گرفته، مسئولیت گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه تاکنون ۱/۴ میلیون تن کالا از گمرکات ترخیص شده است، افزود: در مجموع ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در بندر عباس و بندر امام خمینی (ره) وجود داشت که با توجه به دستور رئیس جمهور و بازدید بنده به سرعت در حال ترخیص است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کالاهای ترخیص شده تحویل وزارت جهاد کشاورزی می‌شود که این وزارتخانه باید از طریق سامانه بازارگاه توزیع کند.

رزم حسینی یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی خواستار افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی بود اما ستاد تنظیم بازار در برابر این درخواست مقاومت کرد.

وی ادامه داد: اگر تولیدکنندگان نتوانند به تولید خود ادامه دهند ناچارند واحدهای تولیدی دام و طیور را تعطیل کنند؛ بنابراین اقدامات ما باید به گونه‌ای تنظیم شود که از یک سو تولیدکنندگان امکان ادامه تولید داشته باشند و از سوی دیگر قیمت در بازار داخلی متعادل باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره قاچاق سیگار هم گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مسئول کنترل قاچاق در کشور است و وزارت صمت تنها یک عضو این ستاد است؛ آنچه ما می‌توانیم انجام دهیم در حوزه تولید داخل است که خوشبختانه برای افزایش تولید داخل اقدام کرده‌ایم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها