رگبار پراکنده باران در شمال و شرق هرمزگان



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان امروز برای برخی نقاط شرقی و شمالی استان و نقاطی از تنگه هرمز رگبار پراکنده باران پیش بینی کرد.

به گزارش صبح ساحل، مجتبی حمزه نژاد افزود: خلیج فارس نسبتا مواج است و توصیه می‌شود تردد‌های دریایی در این مناطق با احتیاط صورت گیرد.
وی افزود: از اوایل شب با توجه به تغییر سامانه هواشناسی و تاثیرات زبانه‌های سامانه پرفشار، در مناطق شرقی و مرکزی استان و همچنین در تنگه هرمز وزش باد نسبتا شدید شمال شرقی مورد انتظار است که تا ظهر چهارشنبه تداوم خواهد داشت.
حمزه نژاد افزود: طی ساعات صبح تا ظهر چهارشنبه ضمن باد و گردو خاک در مناطق شرقی و مرکزی استان، تنگه هرمز نسبتا مواج پیش بینی می‌شود و احتمال اختلال در تردد‌های دریایی نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: از لحاظ دمایی در برخی نقاط استان تا روز‌های پایانی هفته جاری افزایش نسبی دمای کمینه مورد انتظار است.
حمزه نژاد افزود: از روز جمعه با تاثیر یک موج بارشی به خلیج فارس، در جزایر غربی استان افزایش ابربا احتمال رگبار باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.
وی گفت: با توجه به نقشه‌های فعلی تاثیر این سامانه بارشی به سمت عرض‌های بالاتر خواهد بود. تغییرات احتمالی این موج بارشی اطلاع رسانی خواهد شد.

هشدار دریایی در محدوده تنگه هرمز

براساس گزارش هواشناسی هرمزگان؛ از اوایل شب، با توجه به تاثیر سامانه پرفشار روی استان، درمناطق دریایی به ویژه جزایر  قشم، هرمز، لارک، هنگام، ابوموسی،تنب بزرگ و کوچک، وزش باد نسبتا شدید شمال شرقی، گاهی در محدوده ی سرعت 50 کیلومتر در ساعت، سبب مواج شدن دریا خواهد شد.
ارتفاع موج در تنگه هرمز طی ساعات صبح تا ظهر چهارشنبه  بیش از 150 سانتیمتر خواهد رسید.
توصیه می شود با توجه به نامساعد شدن دریا شناورهای سبک از تردد دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها