رشد شاخص هم‌وزن و نزول شاخص کل / بازار سهام امروز متعادل می ماند؟



دیروز شاخص کل در بازار سهام بیش از یک درصد رشد کرد. اما با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل تقاضای زیاد رشد کرد اما در ادامه روند معاملات عرضه در نمادهای شستا، فارس و فملی زیاد شد.

به گزارش صبح ساحل، «باقر خادمی»، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بورس امروز گفت: روند معاملات دیروز خوب بود اما نماد خودرو نتوانست مقاومت 400 تومانی را بشکند که به نظر می‌رسد در جریان معاملات بازار سهام امروز نماد خودرو نیز از محدوده مقاومتی خود عبور خواهد کرد و کلیت بازار سهام امروز مثبت خواهد بود. شاید طبق روال معاملات این هفته فردا نیز عرضه در برخی نمادهای ارزمحور زیاد باشد اما تک‌سهم‌ها و نمادهای خودرویی و بانکی روند خوبی خواهند داشت. در این مورد دنیای اقتصاد نیز پیش‌بینی بورس امروز را در جدول زیر منتشر کرد:

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در چهارم آذر

امروز سه شنبه (چهارم آذر ماه) بازار با افزایش تقاضا و توجه ویژه به گروه های بانکی، فرآورده های نفتی، معدنی  و خودرویی آغاز بکار کرد.

برترین عرضه و تقاضا در نمادهای بورسی 

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در چهارم آذر

 برترین عرضه و تقاضا در نمادهای فرابورسی

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در چهارم آذر

در جریان داد و ستد مثبت و پرتقاضای گروه بانکی‌ها شاهد پیشروی بیش از ۲ درصدی قیمت در نماد وبملت هستیم. وتجارت در قیمت ۳۶۷ تومان صف خرید بالای ۴۷۴ میلیون سهم دارد. وپاسار در بالاتر از سطح ۱۰۰۰ تومان دنبال می‌شود. وبصادر با صف خرید همراه است. در گروه فلزات اساسی نماد فملی در قیمت ۲۶۷۴ تومان در حال داد و ستد است. فولاد در قیمت ۱۲۸۷ تومان قرار دارد. ذوب افت ۱ درصد دارد. فخوز در قیمت ۳۵۷۰ تومان داد و ستد می‌شود. در گروه خودرویی‌ها شاهد تثبیت نماد #خودرو در محدوده بالای ۴۰۰ تومان هستیم و سهم اکنون در قیمت ۴۰۸ تومان با رشد بیش از ۳ درصد داد و ستد می‌شود.

خساپا در قیمت ۳۰۰ تومان صف خرید بالای ۳۱۱ میلیون دارد.

خگستر پیشروی ۳ درصدی دارد. خزامیا در محدوده صفر تابلو مثبت دنبال می‌شود.

خپارس در قیمت ۸۴۱ تومان قرار دارد.

 رشد ۶هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۳۸۲هزار واحد قرار گرفته است.شپنا، خودرو و وتجارت بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های شستا، فملی و فولاد بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.محصولات شیمیایی امروز نیز با نوسان قیمت همراه اند. پترول٬ شگویا٬ فارس٬ تاپیکو٬ نوری٬ پارسان و زاگرس متعادل و با گرایشی منفی داد و ستد می‌شوند. شفارس٬ وپترو٬ شصدف٬ شپاکسا٬ شتوکا٬ ساینا٬ شرنگی پر تقاضا‌های گروه اند. شیران٬ شاروم و#پاکشو مثبت و متعادل اند.خودرویی‌ها نیز با افزایش تقاضا همراه اند. خودرو٬ خساپا٬ خگستر ٬خپارس٬ خبهمن٬ خمحرکه٬ خچرخش٬ خزر٬خاهن٬ ختوقا٬ ورنا٬ خاور٬ خشرق و خمهر از جمله پر تقاضا‌های گروه اند. خکار و خنصیر پر عرضه‌های گروه اند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد چهار هزار و ۲۳۰واحدی (۰.۳درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۳۷۹هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۸درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۲۷۳نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۲۳نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۲۳۰میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار کردند.ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع تقریبا به سه هزار و ۹۷۰میلیارد تومان رسید.

نماد شستا در کف قیمت روزانه با صف فروش مواجه شد.

نقشه بازار در 4 آذرماه

نقشه بازار در 4 آذرماه

منبع: تجارت نیوز_باشگاه خبرنگاران_دنیای اقتصاد

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها