خانواده مرد جوانی بعد از مرگ اش، به یک بدهکار مالی، آزادی بخشید

هرمزگان 15 زندانی مهریه دارد



128  نفر از مددجویان  جرایم غیر عمد با کمک خیران در 8 ماه گذشته  از زندانهای هرمزگان آزاد شدند که 66 نفر آنها زندانیان مهریه و نفقه  بودند .در حال حاضر 15 نفربه علت  مهریه در زندانهای استان هستد.
به نوشته ی روزنامه صبح ساحل، یکی از این افراد جوانی بود اهل یکی از روستاهای شرق استان  که از طریق کارگری در زمین های کشاورزی اهالی  منطقه، روزگار می گذراند .او چند سال پیش، دل به دختری بست ومدتی بعد با مهریه 114 سکه به عقد هم درآمدند و سور و سات عروسی برپا شد، اما این زندگی چند صباحی به طول نیانجامید  و اختلافات بر سر مسائل مختلف  سر باز زد . این زوج   تصمیم به جدایی گرفتند و مدتی بعد زن جوان درخواست  مهریه اش را مطرح کرد و رای طلاق صادر شد. بر اساس رای دادگاه  وی به نام مسعود باید یک سکه تمام، به عنوان پیش پرداخت به زن بدهد  وبه علت ناتوانی مالی  نیز سالی فقط یک سکه نیز به او پرداخت کند. مرد شوکه بود و نمی دانست با کدام پول سکه ها را فراهم نماید سکه ای که روز به روز قیمتش در حال  افزایش است سرانجام  مهرماه سال جاری  این مرد 33 ساله به علت شکایت همسر سابقش مبنی بر عدم پرداخت یک سکه ، راهی زندان شد.  پرونده  مسعود وارد ستاد دیه استان شد و مسوولان، زن جوان را فراخواندند واز او خواستند در قبال کمک وام قرض الحسنه 50 میلیون تومانی  از شکایتش انصراف دهد اما زن  راضی نشد و اصرار نمود که همه سکه هایش را می خواهد . بدین صورت باید هزینه حدود 14 میلیون تومان یک سکه فراهم می شد تا مددجو از زندان آزاد می شد... 
وی از هر فردی که می شناخت درخواست کمک کرد تا اینکه دو هفته قبل این پول از طریق خیران  فراهم شد و مرد از زندان رهایی یافت. یکی از خیران نامش طالب  درویشی بود و جوان پر از جنب و جوش، شوخ طبع و مهربان ،که در سن جوانی به علت ایست قلبی درگذشت ولی کارهای خیر او بعد از مرگ با کمک خانواده اش ادامه داشت.
 

آزادی یک زندانی  بعد از مرگ

سالها از دیابت رنج می برد و تحت نظر  پزشک و دوا و درمان بود.دست به خیر بود و از هر کمکی دریغ نمی کرد  تا آنکه مرگ امانش را نداد و در سن جوانی بر اثر ایست قلبی جان سپرد . کمک ها و یاری  این جوان به نام طالب که همه او را به نام  اسماعیل می شناختند بعد از مرگ نیز ادامه داشت ، زندانی به نام مسعود آزاد شد و یک کودک یتیم تحت پوشش قرار گرفت. خواهر  اسماعیل گفت: برادرم  مجرد بود و دارای شغل آزاد،در زمان شیوع کرونا  به علت دیابت و ضعیف بودن بدنش ،پروتکل بهداشتی و درمانی را خوب رعایت می کرد و از خونه بیرون نمی آمد مگر  اینکه کار ضروری داشته باشد. وی افزود: بیشتر نگران این بودیم که او دچار کرونا شود ولی هیچ وقت به این ویروس مبتلا نشد اما بر اثر ایست قلبی جان سپرد.    این زن هرمزگانی با بیان اینکه برادرش در ساعت 19 و 30دقیقه 11 آبانماه سال جاری  فوت شد گفت: اسماعیل به همراه مادر و پدرم در خانه بودند، مادرم بعد از اقامه نماز قصد داشت قطره را در چشم برادرم بریزد که او گفت قفسه سینه اش درد می کند ، به همین علت مادر فکر کرد باز او تشنج کرده است برایش آب قند آورد ، اسماعیل سرش را روی پاهای مادرم گذاشت و در همان حال چشمانش  را بست و از دنیا رفت. درویشی این را گفت که در خانواده ، این مرحوم در کار خیر زبانزد بود و در دورهمی ها حرفی از آزادی زندانی و کمک به یتیمان می زد،به شدت برای همه احترام قائل بود ،  همیشه بیان می کرد که اگر  به خاطر دیابت تشنج کرد و توی کما رفت اعضا بدنش اهدا شود ،از کار خیر استقبال می کرد به همین خاطر بعد از این اتفاق برای شادی روح اش ،5 میلیون تومان  را اختصاص به آزادی یک زندانی و مقداری نیز تحت پوشش یک ایتام کودک قرار دادیم . وی ادامه داد که سال گذشته 5 میلیون تومان نیز به آزادی یک زندانی جرائم غیر عمد  اختصاص داده است 5 میلیونی که برای سفر به کربلا کنار گذاشته بود .بدین ترتیب  با کمک مالی این خانواده  و خیران دیگر 14 میلیون تومان جور شد و مردی که به علت تاخیر در پرداخت مهریه و به خاطر یک سکه زندانی شده بود آزاد شد. 
 

17 زندانی مهریه و نفقه در زندان 

احمد مرادی نژاد مدیر نمایندگی ستاد دیه هرمزگان کل بدهی  زندانیان در بند جرائم غیر عمد  در استان را بالغ بر940میلیارد ریال  ذکر کرد  وگفت: در حال حاضر 46نفر زندانی محکومیت مالی  و 15 نفربه علت  مهریه در زندانهای استان هستد. وی کل بدهی محکومان مهریه در استان  را 151 میلیارد ریال ذکر کرد و مبلغ مهریه زندانیان را از 14 سکه تا 1500 سکه دانست.به گفته مرادی نژاد  ستاد دیه هرمزگان آماده دریافت کمک‌های نقدی خیران از طریق تلفن همراه و شماره گیری کد پیامکی *۷۸۰*۷۷۷۷۰۷۶# و یا شماره حساب ۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۶۷۰۶ بانک ملی است.دیه، چک، مهریه و نفقه از مهم‌ترین جرایم غیرعمد مالی زندانیان هرمزگان است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها