هر کارتن آناناس یک میلیون تومان / زنجبیل میوه لاکچری شد!



رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه می‌گوید: طبق آمارهای شفاهی قیمت هر کیلو زنجبیل به ۲۵۰ هزار تومان رسیده است و به دلیل لاکچری بودن، قیمت این گیاه در نرخ‌نامه درج نمی‌شود.

به گزارش  صبح ساحل، زنجبیل در بازار کمیاب و قیمت آن نجومی شد. علت گرانی این گیاه دارویی ممنوعیت واردات این کالاست.

به گفته رییس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان میوه، این افزایش عجیب قیمت زنجبیل در بازار کاذب است و واقعی نیست. فعلا زنجبیل به شکل مسافری و قاچاقی تامین می‌شود.

این روزها نیاز مردم برای خرید زنجبیل دو چندان شده است، چرا که به اعتقاد مصرف‌کنندگان این گیاه دارویی برای مبارزه با ویروس کرونا کاربرد دارد.

رییس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان میوه درباره کاهش قیمت زنجبیل به تجارت‌نیوز می‌گوید: چنانچه واردات زنجبیل آزاد شود، قیمت این گیاه دارویی فروکش می‌کند. مالزی، هند و چین تولیدکنندگان اصلی زنجبیل هستند اما برای اینکه نیاز مردم به سرعت تامین شود می‌توانیم این گیاه دارویی را از کشورهای حوزه خلیج فارس خریداری و وارد کشور کنیم.

رضا نورایی معتقد است: قیمت فعلی زنجبیل مصنوعی است. سوال ما این است که اگر زنجبیل برای مبارزه با کرونا مناسب است پس چرا واردات آن آزاد نمی‌شود؟ اگر زنجبیل برای مبارزه با کرونا مناسب است بایدبه اندازه کافی وارد شود تا مردم گرفتار گرانی و کمبود نشوند.

مصرف زنجبیل لاکچری شد

حال قیمت زنجبیل در بازار چقدر است؟ آیا واحدهای صنفی در افزایش قیمت زنجبیل نقشی دارند؟ به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه، طبق آمارهای شفاهی قیمت هر کیلو زنجبیل به 250 هزار تومان رسیده است و به دلیل لاکچری بودن، قیمت این گیاه در نرخ‌نامه درج نمی‌شود.

اسدالله کارگر گفت: واحدهای صنفی در سطح شهر همانند مردم نقش مصرف‌کننده را دارند. یعنی مغازه‌ها پل ارتباطی میان مردم و تجار هستند. آنها زنجبیل را با قیمت گران می‌خرند و با لحاظ کردن سود مصوب 30 تا 35 درصدی به مردم می‌فروشند.

بنابراین واحدهای صنفی نقشی در نحوه تامین و تولید زنجبیل ندارند.

هر کارتن آناناس یک میلیون تومان!

این مقام صنفی درباره وضعیت آناناس نیز اظهار کرد: آناناس از آفریقا وارد کشور می‌شود. قیمت هر کارتن شش عددی آناناس 800 هزار تومان است که با اعمال سود قانونی برای واحدهای صنفی یک میلیون تومان تمام می‌شود.

قیمت زنجبیل در آذر ماه در حالی گران شده است که اواسط مهر ماه امسال قیمت هر کیلو زنجبیل به 110 هزار تومان می‌رسید. همچنین قیمت این گیاه دارویی سال گذشته حداقل 25 هزار تومان و حداکثر 80 هزار تومان بود.

منبع: تجارت نیوز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها