پیش‌بینی زیان‌دهی ۳۸ هزار میلیارد تومانی بانک سپه در بودجه ۱۴۰۰



به گزارش صبح ساحل، براساس جزییات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، در بین ۹ بانک دولتی و همچنین بانک مرکزی ایران، بانک سپه تنها بانکی است که در سال آینده جزء بانک‌های دولتی زیان‌ده خواهد بود.

طبق اطلاعات درج شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، رقم درآمدهای این بانک در سال آینده ۵۷/۷ هزار میلیارد تومان و رقم هزینه‌های بانک نیز ۹۵/۸ هزار میلیارد تومان خواهد بود. به عبارتی در سال آینده فعالیت این بانک دولتی بیش از ۳۸ هزار میلیارد تومان زیان‌ در پی خواهد داشت.

لازم به ذکر است که تجمیع و یا ادغام چندین بانک در بانک سپه اولین قدمی بود که بانک مرکزی با مدیریت عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی برای تشکیل بانک‌های قدرتمند برداشت. وی طی آخرین مصاحبه خود با رسانه از نهایی شدن مسیر ادغام دو بانک و مراحل باقی برای دو بانک دیگر خبر داده بود.

معمولا زمانی  تصمیم به ادغام گرفته می شود که بانک‌ها در تامین هزینه‌های خود با مشکل مواجه باشند، یا از توانایی‌های مدیریتی کمتری بهرمند هستند. در چنین وضعیتی بانک‌ها تصمیم به ادغام با بانک‌هایی میگیرندکه بتوانند این نواقص را برای آن‌ها پوشش دهند.

یکی از دلایل اصلی ادغام بانک ها در کشور ما به خصوص بانک های نظامی با بانک سپه, سهولت در روند خدمات رسانی، بهبود در تنوع ریسک، کاهش هزینه‌ها، نجات از ورشکستگی، جذب اعتماد عمومی مردم و کاهش تعداد شعب بانک‌ها در سطح کشور بیان شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها