امارات روند صدور روادید برای اتباع اسرائیل را آغاز کرد



به گزارش صبح ساحل، وزارت خارجه امارات اعلام کرد، در چارچوب همکاری میان این کشور و اسرائیل پس از امضای توافق سازش و با هدف تسهیل سفر به امارات، ویزای توریستی برای ورود به امارات از طریق شرکت‌هایی هواپیمایی، دفاتر مسافرتی و گردشگری برای دارندگان گذرنامه اسرائیلی فعال شده است تا زمانی که مراحل قانونی برای تصویب توافق‌نامه دو طرفه در زمینه معافیت ویزای ورود طی شود.

در ادامه بیانیه آمده است، توافق‌نامه سازش شامل فعال‌سازی مراحل سفر شهروندان اماراتی به فلسطین اشغالی و بالعکس است و انتظار می‌رود به زودی وارد فاز اجرایی شود.

پیش از این رژیم اسرائیل با توافقنامه لغو ویزا میان رژیم صهیونیستی و امارات موافقت کرد و وزیران رژیم اسرائیل به این توافقنامه که در فرودگاه «بن گوریون» اسرائیل امضا شد، رأی دادند.

در 15 سپتامبر، امارات و بحرین توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را با حمایت آمریکا در واشنگتن به امضا رساندند که این اقدام با مخالفت فلسطینی ها و خشم ملت عربی مواجه شد.

همچنین اسرائیل و امارات از قبل در اواسط شهریور ماه چندین معامله تجاری را امضا کردند
مقامات اسرائیلی در حاشیه این سفر گفته اند که انتظار می رود دو طرف یک توافقنامه معافیت ویزا برای اسرائیل با یک کشور عربی را امضا کنند. اگر این اتفاق صورت بگیرد، امارات اولین کشورعربی است که به صهونیست ها، معافیت ویزا می دهد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها