افزایش بیش از دو برابری شمار سایت های ارتباطی مخابرات در هرمزگان



مدیر مخابرات منطقه هرمزگان با اشاره به تلاش ها و پیشرفت های صورت گرفته در حوزه ارتباطی استان در سه ساله اخیر گفت: شمار سایت های ارتباطی مخابرات استان در این مدت بیش از دو برابر افزایش داشته است.

به گزارش صبح ساحل، امیر یگانه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال ۹۷ مجموع سایت های ارتباطی هرمزگان معادل ۹۴۲ سایت بود اما در حال حاضر این عدد به بیش از ۲۱۰۰ سایت ارتباطی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات در دولت تدبیر و امید همواره نگاه ویژه ای به توسعه زیرساخت های ارتباطی در استان هرمزگان داشته و در سه ساله اخیر به اندازه کل تاریخ ارتباطات همراه در هرمزگان، تکنولوژی جدید در شهرها و روستاهای استان ایجاد شده است.

یگانه با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای توسعه شبکه پوشش تلفن همراه در مناطق شرقی هرمزگان به ویژه مناطق واقع در سواحل مکران، گفت: با حمایت های صورت گرفته از سوی وزارت ارتباطات و استانداری هرمزگان، هم اکنون پوشش تلفن همراه در سواحل مکران از روستاهای ساحلی شرق بندرعباس تا لیردف جاسک تکمیل شده است.

به گفته این مقام مسوول بسیاری از سایت‌های جدید ایجاد شده در سواحل مکران در محدوده استان هرمزگان از نسل سوم و یا چهارم ارتباطی هستند که امکان بهره‌مندی مردم مناطق عمدتا روستایی این محدوده از اینترنت پرسرعت را نیز فراهم آورده‌اند.

یگانه، با قدر دانی از نگاه ویژه وزیر ارتباطات برای توسعه شبکه ارتباطی در مناطق محروم از جمله بشاگرد و بخش احمدی ، گفت: به دستور وزیر بیش از ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری به هرمزگان به منظور استفاده در این مناطق اختصاص داده شده است.

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان ابراز امیدواری کرد: تا پیش از پایان سال این فیبرها در این دو منطقه عملیاتی شود تا مشکل دیرینه مردم این دو منطقه نیز رفع شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها