براثر بارندگی و ریزش کوه در مسیر لامرد_ پارسیان 5 نفر جان باختند

مرگ در جاده نا ایمن و میانبر فومستان



دو زوج جوان به همراه پسر 8 ساله سرنشینان پژو پارس و پراید وانت بودند که در جاده غیر ایمن کوهستانی لامرد به پارسیان براثر بارندگی و ریزش کوه از دره پرت شدند، همگی جان باختند و اجساد آن‌ها در اطراف پارسیان کشف شد.خانواده فرهمند واحمدپور عصر یکشنبه گذشته از شهرستان لامرد به سمت پارسیان حرکت کردند، در جاده غیر ایمن فومستان بودند که 10دقیقه‌ای مانده بود تا به مقصد برسندبارندگی شروع شد، آن‌ها در پشت چشمه‌ای به نام «بنو» متوقف شدند تا بارندگی به پایان برسد ، دقایقی نگذشته بود که براثر شدت باران و راه افتادن سیلاب ، کوه ریزش و خودروها از دره سقوط کرد و...
کشف اجساد بافاصله دور از هم 
محمد نیکنام یکی از اهالی پارسیان در خصوص این حادثه به صبح ساحل  گفت: خودروها تبدیل به آهن‌پاره‌ای شده و سرنشینان آن به طرز دردناکی به هر سوی پرت شده بودند، به‌طوری‌که اجساد حدود 100 تا 200 متر فاصله  از هم کشف شدند. 
وی ادامه داد: دختردایی‌ام به نام نصیره رنجبر 25 ساله  به همراه همسرش به نام وهب فرهمند 30 ساله و پسر8 ساله‌شان به نام آرتین سرنشین خودرو پژو  بودند که جان باختند. نیکنام افزود: آن‌ها در ساعت 15 ، دو روز قبل (16 آذرماه) به همراه دوستانشان به نام  وحید احمدپور 35 ساله و  وحیده زال 25 ساله  از مسیر غیر ایمن و میانبر لامرد به پارسیان‌آمدند که در ساعت 16 و 10 دقیقه  در مسیر فومستان پس از ریزش پشت کوه دچار این حادثه شدند ،خودروها حدود 8 متری غلت خورد تا متوقف شد . 
وی بابیان اینکه باران در آن روز در اطراف پارسیان شدت داشت گفت: البته یک زن‌وشوهری با خودروی پراید در بین مسیر به آن‌ها ملحق  شدند ولی در هنگام حادثه از آن‌ها عقب‌تر بودند و از سقوط نجات یافتند. نیکنام از حضور هلال‌احمر و مردم و... برای نجات آسیب‌دیده‌ها مطالبی گفت و افزود: پس از اطلاع از این حادثه بلافاصله همه به محل آمدند، ولی دیر شده بود اجساد 4 نفر  در ساعت 22 و 30 دقیقه کشف و یک نفر هم باحال وخیم به مراکز درمانی پارسیان اعزام شد اما ساعتی بعد جان داد.
 راه ناایمن و میانبر 
این مدیر دبیرستان نمونه پارسیان، از ناایمنی جاده بدون علائم راهنمایی و رانندگی و...  مابین  پارسیان و لامرد گفت که حدود 20 سال گذشته برای تردد کارکنان شرکت‌های  نفت و گاز تابناک پی‌ریزی شده بود و همچنین افراد محلی  برای زود رسیدن به مقصد از این مسیر عبور می‌کند به‌طوری‌که زمان رسیدن از لامرد تا پارسیان در جاده اصلی حدود یک ساعت و نیم است   از این جاده  فرعی حدود 45 دقیقه است . 
  مرگ در جاده نا ایمن و میانبر فومستان
  
 جوابگو نبودن مسئولان 
قاسم گلستانی رئیس شورای سابق  روستای فومستان بابیان اینکه هیچ سازمان و فردی   مسئولیت   این مسیر پررفت‌وآمد را بر عهده نگرفته  و همواره به علت ایمنی پایین آن، خانواده‌های زیادی داغدار عزیزانشان کرده است گفت: مسیر روستای فومستان پارسیان به شهرستان لامرد که در چندین سال پیش برای شرکت تابناک و رفت‌وآمد کارکنان آن ایجاد شد همواره مورد استفاده شهروندان این شهرستان‌ها نیز بوده است.
وی یادآور شد: این جاده کوهستانی اگر جاده اختصاصی شرکت تابناک است پس چرا مسئولین این دو شهرستان راه را بر شهروندان خود نمی‌بندند تا از این مسیر کسی عبور نکند و اگر شهروندان حق رفت‌وآمد را در این مسیر دارند پس چرا هنوز ایمنی این جاده کوهستانی پایین است وکسی جوابگوی شهروندان نیست.
گلستانی ادامه داد: نکته دیگر اینکه این دومین بارش باران در سطح شهرستان پارسیان بود و همگان به خطرات سد نیز واقف هستند و خسارات و تهدید این سد در سال گذشته را با چشمان خود دیده‌اند و تهدید این سد، هنوز بر قوت خود باقی است و اگر هنوز مسئولین دست روی دست بگذارند، فاجعه‌ای به‌مراتب بیشتر از این حادثه تلخ جان مردم را تهديد خواهد كرد.وی در خصوص این حادثه گفت: شدت بارندگی به‌گونه‌ای بود که اجساد بافاصله زیاد از محل حادثه توسط نیروهای هلال‌احمر پارسیان و لامرد، نیروهای بسیجی و مردم پیدا شدند و به سردخانه منتقل شدند.
 هشدار 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به این حادثه گفت: به علت جاری شدن سیلاب و ریزش کوه، پنج سرنشین دو خودروی پژو پارس و پراید وانت مفقود، که بلافاصله با پیگیری مدیریت بحران استان و حضور فرماندار شهرستان پارسیان در محل، با کمک نیروهای امدادی و عملیاتی و همکاری خوب اهالی، خودروها و مفقودین پیدا شدند.
مهرداد حسن‌زاده  ضمن تسلیت به خانواده‌های حادثه‌دیده، افزود: با توجه به تداوم بارندگی‌ها در روزهای آینده به‌ویژه در شهرستان‌های پارسیان، حاجی‌آباد و بندرعباس، از هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم، اخطارها و هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و نکات ایمنی را رعایت کنند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها