اهدا اعضا بدن نوجوان ۱۶ ساله حاجی آبادی به بیماران نیازمند

کبد و دو کلیه «مهدی جعفری» پسر ۱۶ ساله هرمزگانی دقایقی قبل اهدا شد



کبد و دو کلیه پسر ۱۶ ساله هرمزگانی که دچار مرگ مغزی شده بود  دقایقی قبل  جهت پیوند  به بیماران نیازمند اهدا شد.

 

به گزارش صبح ساحل  مهدی جعفری ساعت ۱۷ پنجشنبه ۲۹ آبان‌ماه سال جاری به همراه ۲ نفر از دوستان همسن و سالش ،سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت  از سیرجان به سمت حاجی آباد در حرکت بود که نرسیده به گهکم  ، به علت واژگونی موتورسیکلت ،  از ناحیه سر به شدت مجروح شد ودو سرنشین دیگر جراحات سطحی دیدند. مصدوم بدحال به بیمارستان حاجی آباد  و ساعاتی بعد به دلیل جراحات وارده و خونریزی مغزی به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس انتقال یافت. این نوجوان  در ساعت ۳  بامداد جمعه  در بخش آی سی یو این بیمارستان بستری و علیرغم تلاش پزشکان  روز به روز  حال وی  بدتر شد. تا اینکه ۱۶ آذرماه جاری مرگ مغزی مهدی به خانواده اش اعلام شد.
مهناز امامدادی زن دایی مهدی  در این مورد به صبح ساحل گفت:  خبر تلخی بود و باور نکردنی ، امید بهبودی او را داشتیم اما زمانی که مطمئن شدیم این پسر به زندگی برنمی گردد برای رضایت خدا ، نجات انسانهای بیمار و آرامش روح او  ، رضایت دادیم اعضا بدنش اهدا شود .
گفتنی است :  در ساعت ۱۷ و۵۰ دقیقه امروز سه شنبه بدن نیمه جان مهدی به اتاق عمل جراحی منتقل شد. در ساعت ۱۹ و ۲۰ دقیقه کبد و دو کلیه وی پس از جداسازی راهی  بیمارستان پیوند ابوعلی سینا شیراز  شد تا به بیماران نیازمند بستری شده، پیوند زده شود .
با فداکاری مادر ۵۴ ساله این نوجوان، در رضایت دادن اهدا اعضای بدن جگرگوشه اش ، سه بیمار جان دوباره ای می بخشند و نام این پسر همیشه به عنوان مرد کوچک اهدا کننده به یادگار خواهد ماند.
پیکر بی جان مهدی به سردخانه منتقل شد تا فردا در زادگاهش گهکم حاجی آباد  در کنار پدر ،خواهر و برادرانش به خاک سپرده شود. پدری به نام عزیزالله ۵۹ ساله در آبان‌ماه سال ۹۱ سوار بر موتورسیکلت در هنگام برگشت از محل کار به منزل ،در برخورد با  خودروی وانت همسایه ،از ناحیه سر مجروح شد و چند روز بعد  جان سپرد و چهار خواهر و برادری که در طی سالیان مختلف به علت بیماری تالاسمی فوت شدند.

اهدا اعضا بدن نوجوان ۱۶ ساله حاجی آباد به بیماران نیازمند

منتشر شده: 5
روح الله ناظری
۱۸ دی ۱۳۹۹
پسر عمه جان آسمونی شدنت مبارک خیلی زود بود تو راحت خوابیدی با خاطراتت چه کنم????
ادریس ناظری
۲۵ آذر ۱۳۹۹
مهدی جان پسر عمه عزیزم داغت بر دل ما می ماند خدا رحمتت کند پسر عمه عزیزم آه و صد افسوس
پریسا ناظری
۱۹ آذر ۱۳۹۹
خیلی خیلی کار خدا پسندانه ای بود انشالله خداوند به خانواده اش صبر و تحمل فراوان عنایت کند
منصور سمیعی نیا
۱۹ آذر ۱۳۹۹
واقعا متاسف وناراحت شدم..کلاس اول دبستان شهید ناظری گهکم ایشان شاگردم بودن..خدارحمتت کنه..
ابراهیم
۱۸ آذر ۱۳۹۹
خدا رحمت کند این نوجوان را کار بسیار پسندیده ای توسط خانواده محترمشان انجام شده اجرکم عندالله
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها