در دیدار مدیران کل امور بانوان و خانواده و روابط عمومی استانداری با مدیر مسوول این روزنامه مطرح شد؛

صبح ساحل همواره جایگاه رشد خبرنگاران بوده‌است



مدیرکل امور بانوان و روابط عمومی استانداری هرمزگان به مناسبت سی‌وپنجمین سالگرد انتشار روزنامه صبح ساحل ضمن دیدار با اعضای روزنامه صبح ساحل از مدیرمسئول این روزنامه تقدیر کردند.

جمع‌آوری بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار در هرمزگان

مریم یگانه، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در این دیدار ضمن اشاره به  «سند ارتقای وضعیت زنان» در استان هرمزگان گفت: در تلاشیم تا این سند را آنطور که برنامه ریزی شده‌است، اجرا کنیم تا در بحث اشتغال، کیفیت و بهبود بهداشت و آموزش ‌های اجتماعی و فرهنگی شاهد پیشرفت باشیم.
وی در پاسخ به خبرنگار صبح ساحل درباره اینکه با گذشت 5 ماه از رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان در هرمزگان، تا چه اندازه در اجرای این سند موفق بوده‌اید، اظهار کرد: در بحث مشاغل خانگی و حمایت از زنان کارآفرین اقدامات خوبی انجام شده‌است.
یگانه توضیح داد: یک صفحه اینستاگرامی که به مرکز کشور متصل است برای فروش و عرضه اینترنتی محصولات خانگی و صنایع دستی زنان راه‌اندازه شده‌است. هم‌چنین از طریق کانون جوانان برای تبلیغات و فروش این محصولات اقدام کردیم.این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که  آیا وام و تسهیلاتی برای بهبود شرایط زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست در زمان شیوع ویروس کرونا اختصاص یافته‌است یا خیر، افزود: در سال جاری ما 608 درصد افزایش تسهیلات در حوزه اشتغال زنان داشتیم که در بحث بانک‌های عامل برای تعاونی‌های حوزه زنان و مشاغل اقتصادی توانستیم تسهیلات ارائه دهیم.
وی  اضافه کرد: هم‌چنین برای 64 نفر از زنان بی‌سرپرست و خودسرپرست در صندوق کارآفرینی امید توانستیم سهمیه جذب کنیم.
یگانه در ادامه از برنامه جمع‌آوری بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار در سطح استان که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند، خبر داد و گفت: در سه ماهه اول امسال حدود 3 هزارنفر از این زنان شناسایی شدند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هم چنین عنوان کرد: با معاونت امور زنان به زنان کارآفرین و زنانی که مشاغل اقتصادی دارند رایزنی کردیم تا اعتباری را اختصاص دهند تا بتوانیم برای این مشاغل وام‌های بی‌بهره و کم‌بهره در نظر بگیریم.
وی افزود: قرار است که برای زنان سرپرست خانوار با رویکرد «تولید در روستا، مصرف در شهرهای بزرگ»  تجهیزات شغلی خریداری شود و به صورت وام‌های کم‌بهره به آن‌ها اعطا شود.یگانه از راه‌اندازی طرح «روستای بدون بیکار» در روستای جغین خبر داد و  گفت: برای این طرح با بنیاد نخبگان کشور ارتباط گرفتیم تا در حوزه آموزش برای کارآفرینی و اشتغال این طرح را پیگیری کنیم.
این مقام مسئول در خصوص کاهش موانع و ارائه تسهیلات به زنان شاغل هم گفت: در بحث ضمانت‌های بانکی قرار شده‌است که ضمانت‌ها زنجیره‌ای باشد، سود بانکی را کاهش دهیم یا مدت زمان بازپرداخت را افزایش دهیم.
وی افزود:  در گذشته سود این وام‌ها تا 18 درصد می‌رسید اما در حال حاضر این وام‌ها با سود صفر تا 4 درصد ارائه می‌شوند.یگانه در خصوص عدم اعطای مجوز صید به زنان جزیره هنگام گفت: در صحبت با بخشدار جزیره هنگام متوجه شدیم که موانعی مثل بحث‌های جنسیتی وجود دارد که مانع فعالیت زنان در این رشته می‌شود. وی در ادامه گفت: البته استانداری هرمزگان نگاه ویژه‌ای به توانمندی زنان دارند.
 یگانه در آخرین امار از ثبت‌نام حدود 90 نفر از اهالی این جزیره برای اخذ مجوز صید خبر داد و اظهار کرد: 24 نفر از این اهالی را زنان تشکیل می‌دادند و از میان این 24 نفر فقط یک نفر واجد شرایط دریافت مجوز بود و بنابراین فقط همان یک نفر مجوز گرفت.
وی هم‌چنین ادامه داد: برای احیای مشاغلی که در معرض انقراض هستند باید نگاه جنسیتی را کنار بگذاریم واگر واقعا توانمندی در شغلی وجود دارد نباید مانع آن شویم.

پیگیری مشکل مجوز صید زنان جزیره هنگام

مدیر کل روابط عمومی استانداری هرمزگان هم با بیان اینکه ما زنان توانمند زیادی در استان هرمزگان داریم، گفت: این زنان در حوزه های صنایع دستی و لباس فعالیت می‌کنند اما هیچ‌گاه در رسانه برجسته نشدند اما تخریب آلونک یک زن در استان به سرعت خبرساز شد.
فاطمه رکن‌الدینی، از پیگیری مشکل مجوز صید زنان جزیره هنگام خبر داد.
وی ضمن تقدیر از اعضای روزنامه صبح ساحل عنوان کرد: رسانه صبح ساحل جزو قدیمی‌ترین رسانه ‌های‌استان است که کار خود را از دهه 60 یعنی زمانی که رسانه‌ها و روزنامه‌ها در استان‌های بزرگ کشور فعالیت می‌کردند، کار خود را آغاز کرد.این مقام مسئول در ادامه گفت: ریشه بسیاری از خبرنگاران و روابط عمومی‌های استان هرمزگان که در مناصب مختلف هستند به صبح ساحل برمی‌گردد و صبح ساحل همواره جایگاه رشد خبرنگاران بوده‌است.
مدیر کل روابط عمومی استانداری هرمزگان در پایان از اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی رسانه صبح ساحل در خصوص ویروس کرونا و پوشش شبانه‌روزی این اخبار تقدیر کرد.
منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها