مدیرکل شیلات هرمزگان:

طرح پنج هزار تنی پرورش ماهی در سلخ قشم راه‌اندازی می‌شود



مدیرکل شیلات هرمزگان پیش‎بینی کرد: طرح پنج هزار تنی پرورش ماهی در قفس تا پایان امسال در سلخ قشم راه‌اندازی شود.

به گزارش صبح ساحل، عبدالرسول دریایی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: مونتاژ قفس‌های این طرح آغاز شده و با بهره‌برداری از این طرح چرخه تولید در شیلات هرمزگان سرعت می‌گیرد.
وی ادامه داد: با بهره‌برداری کامل از این طرح زمینه ایجاد اشتغال افزون بر ۴۰۰ نفر فراهم می‌شود.
به گفته مدیرکل شیلات هرمزگان، این طرح تا کنون بدون دریافت تسهیلات انجام شده است.
دریایی با بیان اینکه استان هرمزگان با حرکت در مسیر اقتصاد دریا محور گام‌های خوبی برداشته است، حمایت از توسعه فعالیت‌های شیلاتی درهر شرایطی را باعث رونق تولید و زمینه ساز اشتغال‌ دانست.
رییس سازمان شیلات کشور مهرماه امسال در نشستی با رییس سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سهم قشم در صید ماهیان ریزدریایی کشور ۷۵ درصد و در حوزه صید ماهیان در استان هرمزگان ۳۰ درصد است.
دیرکل شیلات هرمزگان نیز اردیبشت ماه سال گذشته در نشستی در قشم اعلام کرد:  این استان با تولید۲۲هزار و ۸۳تن آبزیان پرورشی درسال ۹۸ توانست رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد.
به گفته مدیرکل شیلات هرمزگان، ۴۲درصد از تولید ماهی در قفس کشور به استان هرمزگان اختصاص دارد و رهاسازی ۵۵ میلیون قطعه بچه میگو به دریای خلیج‌فارس در هرمزگان صورت گرفت.
استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی، صید سالیانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها