مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان :

حمل بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالاهای اساسی از گمرک شهید رجایی توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای



یوسف عابدینی مدیر کل با اشاره به نقش حمل و نقل درتامین کالاهای اساسی و اقلام اساسی مورد نیاز کشوراظهار داشت: حمل کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات کشور موجب پویایی بخش های تولید و اقتصادی کشور خواهد شد.

 

به گزارش صبح ساحل، عابدینی افزود: عمده این کالاها از طریق شبکه حمل و نقل جاده ای کشور توزیع می‌شود و استان هرمزگان به دلیل موقعیت استراتژیک و قرار داشتن بندر شهید رجایی، نقش اساسی در ذخیره و انتقال کالاهای مورد نیاز مردم جامعه دارد، به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالاهای اساسی از مبدا بندر شهید رجایی بندرعباس به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.

وی خاطرنشان ساخت عمده این کالاها شامل روغن، برنج، گندم، جو، شکر و کود شیمیایی می‌باشد و برای حمل آنها بیش از ۷۰ هزار سفر توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای ثبت گردیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان اضافه کرد: با هماهنگی بخش های مختلف برای این تعداد سفر، بارنامه صادر شده و مجموعه حمل و نقل با پشتیبانی سیستم های هوشمند، از لحظه بارگیری تا تخلیه و تسهیل عبور و مرور با ایجاد زیرساخت‌های استاندارد جاده‌ای در شبکه راهداری، به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا در شرایط جنگ اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه به چرخه اقتصاد کشور کمک نمایند.

وی تصریح کرد: گزارش مقایسه ای حمل کالاهای اساسی نشان می دهد که صدور بارنامه و میزان تناژ حمل، در شهریور ماه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

یوسف عابدینی در پایان با تاکید بر وجود هماهنگی بین زنجیره ارتباط و ساختار حمل و نقل گفت: عوامل موثری از جمله طول مسیر، کیفیت و ایمنی جاده‌ها، عمر ناوگان، استهلاک فنی و  ساخت و نگهداری راه ها در بازدهی صنعت حمل و نقل موثر هستند که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ‌بر اساس رسالت خود، در حوزه های یاد شده نقش آفرینی فعال دارد، لذا تلاش می شود با ایجاد هماهنگی بین بخشی و در نظر گرفتن وضعیت موجود در راستای رسیدن به موقعیت مطلوب گام های مثبتی برداشته شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها