معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار بندرعباس:

هزینه پروانه ساختمان و سند مالکیت دربافت فرسوده بندرعباس کاهش یابد



معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار بندرعباس گفت: با استفاده از بسته‌های تشویقی هزینه صدور پروانه ساختمان و سند مالکیت ساکنین محلات بافت فرسوده باید کاهش یابد تا آنان بتوانند نسبت به ساخت و ساز و مقاوم‌سازی اقدام کنند.

به گزارش صبح ساحل، محمد کناری روز دوشنبه در ستاد باز آفرینی پایدار شهری شهرستان بندرعباس اظهار داشت: نوسازی بافت‌های فرسوده به همراه توانمندسازی ساکنان این محله‌ها در بهبود شرایط زندگی و کاهش آسیب های اجتماعی در سطح شهر بندرعباس اثر مثبت برجای می‌گذارد.

وی ادامه داد: خدمت شهرداری بندرعباس به ساکنان این بافت‌ها بایستی بهتر شود و مشکل‌های موجود ساکنان آن‌ها کاهش یابد و با توجه به مشکل‌های محیطی رها بودن زباله‌ها و فاضلاب در این محله‌ها شهرداری وظیفه دارد نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کند.

معاون فرماندار بندرعباس اضافه کرد: با توجه به شروع فصل بارندگی برای پیش گیری از مشکل‌های احتمالی و آب گرفتگی معابر در بافت‌های فرسوده، شهرداری بندرعباس با همکاری اداره‌های متولی نسبت به لایروبی خورها، کانال‌ها و بازگشایی نقاط مسدود جهت تخلیه و دفع آب‌های سطحی سریع‌تر اقدام کند.

 طبق آمارهای اعلام شده از سوی دستگاه‌های مسوول، هم اکنون ۴۲ درصد شهر بندرعباس دارای بافت فرسوده ، سکونتگاههای غیررسمی بوده که ۴۶ درصد جمعیت شهری آن در این بافت‌ها ساکن هستند و وسعت آن به سه هزار و ۷۲ هکتار می رسد.

از جمله محله‌هایی با بافت فرسوده در بندرعباس می توان به محله چاهستانی ها، آیت الله غفاری (شهناز قدیم)، شهرک توحید (شغو)، چه چهکور، کمربندی، دوهزار، اسلام آباد، حسین آباد و طلا بند اشاره کرد.

ساکنان این محله‌های شهر بندرعباس از داشتن زیرساخت‌های اولیه از جمله خیابان و کوچه‌های مناسب محروم بوده و تا اصلاحات هندسی و جانمایی صورت نگیرد، ایجاد امکانات شهری مانند فضای سبز، فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی نیز امکان پذیرنیست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها