خبر امیدبخش برای سهامداران بورس در هفته آينده



بازار سهام هفته خوبی را پشت سر گذاشت و با تداوم روند صعودی خود همچنان امید سهامداران پررنگ است. آیا برای هفته آینده هم ممکن است بورس روندی صعودی داشته باشد؟

به گزارش صبح ساحل،  بازار سهام هفته خوبی را پشت سر گذاشت و با تداوم روند صعودی خود همچنان امید سهامداران پررنگ است. آیا برای هفته آینده هم ممکن است بورس روندی صعودی داشته باشد؟ در هفته اخیر اخبار امیدبخش برای سهامداران قابل مشاهده است.

ـ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از آغاز بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص خبر داد و گفت: حسب ارجاع مقام معظم رهبری، بررسی مجدد این لوایح در دستور کار مجمع قرار گرفته است.

ـ «حسن قالیباف اصل»، سخنگوی شورای عالی بورس گفته است: در دویستمین جلسه شورای عالی بورس با محور بررسی تجهیز منابع مالی انجام شده در بازار سرمایه تا پایان آذرماه سال ۱۳۹۹ برگزار شد. جزئیات نشان از آن دارد که در دوره ۹ ماهه نخست سال جاری، بالغ بر ۴۷۰ هزار میلیارد تومان تجهیز منابع مالی از بستر بازار سرمایه صورت گرفته است. در این میان حدود ۱۴۵ هزار میلیارد تومان از رقم مزبور شامل تجهیز منابع مالی از محل بدهی بوده که شامل انتشار انواع ابزارها است. همچنین مابقی آن یعنی رقمی بیش از ۳۲۵ هزار میلیارد تومان به مجموع تجهیز منابع مالی از محل افزایش سرمایه و عرضه اولیه سهام شرکت‌ها، تاسیس شرکت‌های سهامی عام و اضافه ارزش صندوق‌ها اختصاص داشته است.

ـ قیمت نفت به علت افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و تهدید ترامپ مبنی بر عدم امضای کمک مالی کرونایی آمریکا با ۱۸ سنت افزایش، ۵۰٫۲ دلار در هر بشکه فروخته شد.

ـ سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها در ماه آذر برای نماد شستا، ۱۴ میلیارد و ۵۱۱ میلیارد ریال شناسایی شد.

ـ رئیس جمهوری گفته است: امسال بورس نقش سازنده‌ای در اقتصاد داشت. حرکت خوبی داشته و سال بعد هم نقش محوری در اقتصاد خواهد داشت.

ـ جواد عشقی‌نژاد، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد و عضو هیات‌مدیره بورس تهران گفت: با توجه به ضعف‌های موجود، پیشنهادهایی روی میز است که بر مبنای آن‌ها، دستورالعمل جدید بازارگردانی در حال تدوین و نهایی شدن است.

ـ احتمال «شکسته شدن قفل واردات خودرو در سال ۱۴۰۰» در حال تقویت است. واردات خودرو به کشور در حالی همچنان ممنوع است که به نظر می‌رسد در صورت لغو این ممنوعیت، اولا درآمدهای دولت در شرایط سخت اقتصادی افزایش خواهد یافت و ثانیا اندک رقابتی نیز در بازار خودرو شکل می‌گیرد.

سهامداران خرد در بورس چگونه رفتار کنند؟ 

يکي از  کارشناس بازار سرمایه در خصوص توصیه به سهامداران گفت: سهامداران خرد باید حتما اخبار بورس را از منابع موثق پیگیری کنند همچنین باید دانش و اطلاعات خود را هم در حوزه تکنیکال و هم در بخش بنیادی افزایش دهند و با آگاهی کافی معاملات خود را انجام دهند. او افزود: بازار سرمایه به اطلاعات روز بی توجه شده است. در بازار بورس کالای کشور و همچنین در بازارهای جهانی شاهد رکوردشکنی های متعددی هستیم و گزارش هایی در کدال منتشر می شود که بسیار خوب و مناسب هستند اما بازار به آن بی توجه است.

بهنام صمدی  افزود: رفتار حقوقی ها در بازار سرمایه باعث شده است سهامداران ترس داشته باشند. نباید سهامدار حقیقی را از بازار فراری دهیم، باید رفتار های خودخواهانه حقوقی ها اصلاح شود. صمدی بیان کرد: در این میان سهامداران خرد نباید به توصیه های افراد غیرکارشناس و به اصطلاح سیگنال فروشی در فضای مجازی توجه کنند. او تاکید کرد: سازمان بورس هم باید در ساماندهی فضای مجازی دقت و جدیت بیشتری به خرج دهد تا سهامداران خرد از این طریق متضرر نشوند.

منبع: تجارت نيوز/ باشگاه خبرنگاران

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها