اسحق جهانگیری:

برای واردات واکسن لحظه ای درنگ نخواهيم كرد



معاون اول رئیس جمهور با انتشار پستی در حساب کاربری رسمی خود از جدیت دستور العمل‌های دسترسی به واکسن کرونا خبر داد.

 معاون اول رئیس جمهور به تازگی با انتشار پستی در حساب کاربری توئیتر خود در رابطه با واردات واکسن کرونا و دستورالعمل‌های استفاده از آن سخن گفت و نوشت: "اگر بتوانيم حتی يک روز زودتر از هر جای دنيا واكسن معتبر و موثر وارد كنيم، لحظه‌ای درنگ نخواهيم كرد. مردم مطمئن باشند كه وزارت بهداشت دستورالعمل‌های شفافی برای دريافت واكسن كرونا تدوين و اعلام خواهد كرد. هيچ مقام دولتی و خانواده‌اش نمی‌تواند خارج از اين دستورالعمل به واكسن دسترسی پيدا كند. 

جهانگیری ضمن بیان اینکه شیوع کرونا برای بخش‌های اقتصادی، معیشت مردم، اجتماعی و فرهنگی تبعات زیادی دارد که باید به موقع خودش به آن پرداخت، گفت: طبیعی است مقابله با این ویروس اصلی ترین مساله ما است؛ در همه زمینه‌ها تلاش ما این است که تولید داخل داشته باشیم به طور که در حال حاضر ۹۷ درصد داروی مورد نیاز مردم در داخل کشور تولید می‌شود و فقط ۳ درصد دارو از خارج تامین می‌شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه یکی از تلاش‌های دولت و مسئولین و دانشمندان ما این است که حتماً تلاش کنند واکسن در داخل کشور تولید کنند، اظهار کرد: این یک مسیر است اما تا زمانی که به تولید داخل برسیم ممکن است چند ماه دیگر هم طول بکشد و اگر بتوانیم واکسن مورد نیاز مردم از هر جای دنیا تامین و وارد کنیم، یک لحظه درنگ نمی‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نه تنها ۲۰۰ میلیون یورو بلکه به هر میزان که لازم باشد، برای تهیه واکسن تامین خواهیم کرد. در زمینه تامین واکسن چندین جلسه با وزیر بهداشت و وزیر امور خارجه و معاونانشان برگزار کردم که چه موانعی بر سر تامین واکسن وجود دارد و البته تحریم‌ها در هر زمینه‌ها برای ما مانع ایجاد می‌کند ولی به فضل الهی توان مدیریت کشور تحریم‌ها را بی اثر کند.

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها