«صدرالساداتی» کجاست؟



«سید روح‌الله صدرالساداتی» در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به‌عنوان نماینده مردم هرمزگان و جوان‌ترین عضو این مجلس انتخاب شد. شهریور سال گذشته خبر ناپدید شدن برادران صدرالساداتی در صدر اخبار ایران و رسانه‌های فارسی‌زبان دنیا قرار گرفت.

ماجرا ازآن‌جا شروع شد که حجت‌الاسلام سید روح‌الله صدرالساداتی، برادرش «سید مهدی صدرالساداتی»، روحانی که چند سالی است، با شعار «عدالت‌خواهی» به افشاگری اینستاگرامی درباره آقازاده‌ها می‌پردازد و «رضا صدرالساداتی» برادر دیگرشان، به‌طور ناگهانی از دسترس خارج شدند. اولین‌بار حساب توییتری یک فعال رسانه‌ای، از مفقود شدن آن‌ها خبر داد. این اتفاق، دستمایه گمانه‌زنی‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها شد؛ از ربایش و بازداشت گرفته تا احتمال قتل آن‌ها. حتی پای برخی چهره‌های مهم که در آن سال‌ها از سوی سید مهدی صدرالساداتی مورد انتقاد قرارگرفته بودند، به‌عنوان مسئول دستگیری این افراد به میان آمد. سرانجام پس از سه روز سید روح‌الله صدرالساداتی در پخش زنده اینستاگرام اعلام کرد که خودشان گوشی موبایل‌شان را خاموش کرده‌بودند تا کسی از آن‌ها خبر نداشته‌باشد.

او در مورد دلیل کارش گفته بود: «برای سرکشی و رسیدگی به برخی مسائلی که نفوذی‌ها در حوزه انتخابیه‌ام پدید آورده‌بودند، تصمیم گرفتم به هرمزگان سفر کنم. تهدید شدم که اگر این سفر انجام شود، کشته خواهم شد. با توجه به این‌که خواهان تشنج و درگیری نبودم و این را به صلاح کشور نمی‌دیدم، تصمیم خود را عوض کردم و با همراهانم گوشی‌های خود را خاموش کردیم تا ردیابی نشویم و به‌جای خلوتی دور از انظار رفتیم». این بیانیه پایانِ جنجال مفقودی صدرالساداتی‌ها بود.

مهر ماه همان سال، غیبت روح‌الله صدرالساداتی در هفتمین اجلاسیه مجلس پنجم خبرگان رهبری باعث شد تا او بار دیگر بر سر زبان‌ها بیفتد. برخی رسانه‌ها ادعاهایی چون «مجلس خبرگان رهبری اجازه ورود به سید روح‌الله صدرالساداتی را نداده است»، «صدرالساداتی قهر کرده است و قصد دارد اعتصاب کند» یا «صدرالساداتی دیگر نماینده مردم هرمزگان نیست و مجلس خبرگان درصدد تغییر او است» را مطرح کردند؛ اما درنهایت هیچ اظهارنظر رسمی درباره علت غیبت نماینده مردم هرمزگان در این اجلاسیه منتشر نشد.

حالا بیش از یک سال از آن ماجرا می‌گذرد. هیچ ردپایی از «روح‌الله صدرالساداتی» در هرمزگان نیست. دیگر از فعالیت‌های فرهنگی او هم خبری نیست که در ابتدای حضورش در استان مشهود بود. موتور مطالبه‌گری صدرالساداتی روشن نشده، خاموش شد. افکار عمومی حق دارد که بداند علت سکوت خبری و نبود نماینده مردم هرمزگان در انظار عمومی چیست؟ «صدرالساداتی» کجاست و آیا به اختیار سکوت کرده‌است؟ او که حضور در بین مردم و گفتمان‌سازی را از وظایف نماینده مجلس خبرگان عنوان کرده‌بود، در حال حاضر چگونه انجام وظیفه می‌کند. آیا بعد از آن ماجرا، دادگاه ویژه روحانیت یا مسئولان مجلس خبرگان تصمیمی درمورد فعالیت او گرفتند؟

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها